Prowadzisz firmę w mieście Bielsko-Biała lub miejscowościach ościennych? Czujesz potrzebę bycia widocznym w wynikach wyszukiwania Google? Masz zamiar zdobyć nowych Klientów z naszego miasta na swoje produkty i usługi? Najlepszym sposobem na dotarcie do większej ilości potencjalnych odbiorców jest dla Ciebie skuteczne pozycjonowanie. W dodatku oferowana przez naszą firmę usługa jest płatna dopiero za efekt, czyli w momencie kiedy zaczniemy dla Ciebie zarabiać uwidaczniając twoją ofertę na wysokich pozycjach w Bielsku w wyszukiwarce Google. Sprawdź co możesz zyskać i jak wiele straciłeś poprzez brak wysoko wypozycjonowanej strony.
Najpierw należy przeanalizować branże pod względem popularności, a następnie dobieramy pulę fraz kluczowych najlepiej opisującą branżę.
Kolejnym krokiem jest budowa strony od podstaw dedykowanej i zoptymalizowanej pod dane pozycjonowanie. Jeśli już posiadamy stronę możemy przeprowadzić optymalizację techniczną strony, która pozwoli nam na rozpoczęcie kolejnego kroku, jednakże należy się liczyć z tym, iż może to być mniej efektywne.
Należy pamiętać o tym iż aby strona była widoczna w google, musi być na temat, a jej treść musi być autorska, dedykowana dla danego serwisu. Kopiowana treść z innych stron, nawet w olbrzymich ilościach nie daje praktycznie nic, bo wyszukiwarka Google widzi to jako kopia już istniejących treści.
Optymalizacja i treści na stronie to dobra baza, ale aby być widocznym w google należy stworzyć tzw. mapę drogowskazów do niej, czyli linków prowadzących. I tu jeśli linki są wysokiej jakości, dobrze opisane to powodują wzrost pozycji serwisu, działa to jak reklama w telewizji, jeśli jest powtarzana z odpowiednią gęstością i czasem, to jest zapamiętana..
Strona pozycjonowana jest przez nas cały czas monitorowana. Sprawdzane są pozycje fraz kluczowych, analizowane są dane ze statystyk, jak również na bieżąco analizujemy aktualizacje algorytmów wyszukiwarki Google. Daje nam to możliwość rozwoju serwisu i zaplecza w odpowiednim kierunku.
Pozycjonowanie (zwane potocznie SEO - czyli w angielskim tłumaczeniu optymalizowanie stron pod kątem silników wyszukiwarek) jest złożonym i skomplikowanym systemem podejmowanych działań, których efektem jest doprowadzenie pozycjonowanej strony do stanu, w którym osiąga ona wysokie pozycje w organicznych winikach wyszukiwania, a co za tym idzie zwiększa ona swoją widoczność dla potencjalnych odbiorców. Proces pozycjonowania współczesnych stron wymaga od firm pozycjonujących podjęcia szeregu zadań i systematycznej długofalowej pracy. Wpływ na pozycję danej strony w wyszukiwarce ma albowiem bardzo duża ilość branych przez Google parametrów i czynników, które jej algorytmy weryfikują, poddają ocenie w zestawieniu z konkurencyjnymi stronami starając się nieustannie dopracowywać jakość zwracanych wyników. Dlatego też najważniejszą istotą pozycjonowania jest określenie strategii działań, ich systamatyczność oraz wielkość skali podejmowanych wdrożeń, zmian i rozwoju.
Ze względu na fakt, iż w naszym kraju praktycznie wszystkie wyszukiwania bezpośrednie odbywają się za pomocą wyszukiwarki Google (według danych na 2019 rok jest to ponad 98% wszystkich wyszukiwań (2 procent posiada wyszukiwarka bing i pozostałe)) - nie ulega wątpliwości jaki zasięg może mieć nasza strona z ofertą produktów i usług w skali kraju. Bezsprzecznie pozycjonowanie jest promocją firmy o największym zasięgu jeśli chodzi o dostępne media, jednocześnie o bardzo korzystnej relacji ponoszonych kosztów do stopnia konwersji czyli w skrócie - przełożenia się poniesionych nakładów na zdobycie nowej grupy klientów czy pozyskanie nowych kontrahentów. Reasumując - dzięki usłudze jaką jest pozycjonowanie - pozyskasz nowych Klientów i nowe rynki zbytu swoich produktów i usług.
Proces pozycjonowania w strategicznym podejściu ma prowadzić do osiągnięcia nie tylko wysokich, ale i stablinych w czasie pozycji w wyszukiwarce. Efektem tego jest większa jej widoczność dla ogółu odbiorców - ten wzrost dostępności prowadzi natomiast do zwiększenia naturalnego ruchu na danym serwisie. Im wyżej w Google - tym więcej wejść. Dane mówią same za siebie - według przeprowadzonej analizy rozkładu współczynnika CTR - współczynnik konwersji dla wejść z wyszukiwarki w przypadku pierwszej pozycji wynosi ponad 32% - w porównaniu strona konkurecji która plasuje się na ostatnim miejscu (pierwszej strony pozycjonowania wyników w Google) to zaledwie 1.5%. Jak widać - bedąc na pierwszym miejscu w swojej branży możemy mieć blisko 20-krotnie większy ruch (tym samym więcej klientów) niż w przypadku gdy nasza strona zajmuje 10 miejsce. A co jeśli w ogóle Cię nie ma w wynikach wyszukiwania - odpowiedź jest prosta :)
Kto potrzebuje pozycjonowania? Dla jakiego biznesu jest ono niezbędne w dzisiejszych czasach? Praktycznie nie istnieje branża, która nie bazowałaby na kliencie zdobytym bezpośredniego z internetu. Z racji tego, iż dzisiaj każdy (nawet spontanicznie w przypadku telefonu komórkowego) polega na tym co podpowiada nam wyszukiwarka Google, pozycjonowanie jest dominującym kanałem dotarcia użytkowników do naszej strony. Niezależnie od rodzaju oferowanych produktów i usług, zasięgu naszego działania oraz celu zdobycia nowych odbiorców naszej strony czy sklepu internetowego, pozycjonowanie jest dzisiaj najważniejszym elementem działań podejmowanych na rzecz naszej widoczności w sieci.
Blog realizowany przez: Exponet Bielsko-Biała. Treści maja charakter informacyjny - redagowane w sposób subiektywny przez osoby w oparciu o przemyślenia własne oraz doświadczenie, osobisty poglad i perspektywy na poruszane tutaj tematy.