Dobór słów do pozycjonowania a adwords

Istotne wskazówki

Dobór słów do pozycjonowania a adwords

Dzisiaj przyjrzymy się, jakich pułapek należy unikać i jakie sprawdzone metody należy stosować, jeśli chodzi o tworzenie list słów kluczowych wspierających kampanię dla Google Ads. Zacznijmy od ważnego pytania. Wybór odpowiednich słów kluczowych dla Google Ads, dzięki którym zbudujesz skuteczną kampanię reklamową, to jedna z najważniejszych decyzji, jakie możesz podjąć w marketingu. Słowa kluczowe nie tylko określą, ile ruchu może przynieść reklama, ale także określą jakość generowanych przez Ciebie potencjalnych klientów. To powiedziawszy, znalezienie odpowiednich słów kluczowych do następnej kampanii reklamowej nie zawsze jest proste. Proces nie musi być skomplikowany, ale łatwo wpaść w pułapki marketingowe, które mogą negatywnie wpłynąć na skuteczność Twoich słów kluczowych.

Dobór słów kluczowych do pozycjonowanie oraz dla Google Ads
Zgodnie z definicją Google słowa kluczowe to: Słowa lub wyrażenia opisujące Twój produkt lub usługę, które wybierasz, aby pomóc określić, kiedy i gdzie może pojawić się Twoja reklama. Krótko mówiąc, Google Ads wykorzystuje słowa kluczowe, aby wyświetlać reklamę odpowiednim osobom. Wykorzystuje podane przez Ciebie dane (słowa kluczowe) i dane dostarczone przez użytkowników (terminy, których używają do wyszukiwania rzeczy), aby określić, komu będzie wyświetlana Twoja reklama. Przez cały czas algorytmy Google starają się przedstawić użytkownikom najtrafniejsze informacje. Google robi to, aby zaoferować swoim klientom największą możliwą wartość dzięki wysokiej jakości zwrotom z wyników wyszukiwania i umieszczaniu reklam, i to jest pierwsza rzecz, o której musimy pamiętać przy wyborze słów kluczowych.

Słowa kluczowe są podstawą każdej kampanii AdWords - Słowa kluczowe to słowa lub wyrażenia, których ludzie szukają w Google. Na przykład kawa, wykonawca budowlany i projektowanie stron internetowych to słowa kluczowe. Reklamy AdWords są zawsze dopasowywane do słowa kluczowego. Załóżmy, że świadczysz usługi projektowania stron internetowych, więc prowadzisz kampanię AdWords, używając słowa kluczowego projektowanie stron internetowych. Mówiąc prościej, oznacza to, że za każdym razem, gdy ktoś wyszukuje w Google hasło projektowanie stron internetowych, Twoja reklama się wyświetli. Jeśli ktoś kliknie reklamę, zostanie przekierowany do Twojej witryny, a Ty wysyłasz do Google płatność. Jednak nie jest to takie proste. Czemu? Oto trzy rzeczy, które sprawiają, że jest to trochę bardziej skomplikowane:

  1. Google dba o trafność. Kawiarnia, która wybierze słowo kluczowe „projektowanie stron internetowych” dla swojej reklamy, prawdopodobnie nie pojawi się na liście. Mówiąc o rzeczach oczywistych, jest to błąd, ponieważ osoby poszukujące projektowania stron internetowych raczej nie będą szukać kawiarni. Google wie, że to pomyłka, i odfiltruje Twoją reklamę z listy. Wybranie słów kluczowych odpowiednich dla Twojej firmy zwiększa prawdopodobieństwo dopasowania reklamy do słowa kluczowego w wynikach wyszukiwania.
  2. Prawdopodobnie istnieją tysiące innych firm takich jak Twoja, które są gotowe zapłacić, aby dostać się na pierwszą stronę Google. To tworzy konkurencję. Im więcej firm chce być dopasowanych do konkretnego słowa kluczowego, tym więcej musisz zapłacić, aby dostać się na pierwszą stronę Google. Określasz kwotę, jaką chcesz zapłacić w ramach oferty. Im wyższa stawka, tym większe szanse, że Twoja reklama zostanie wyświetlona, gdy ktoś wyszukuje Twoje słowo kluczowe.
  3. Aby prowadzić skuteczną kampanię reklamową, nie będziesz używać tylko jednego słowa kluczowego, ale listę słów kluczowych, z których każde będzie musiało być dokładnie monitorowane, aby sprawdzić, czy przynosi rezultaty. Teraz, gdy wiesz już, czym są słowa kluczowe i jak działają, przyjrzyjmy się, jak wybrać najlepsze słowa kluczowe dla swojej firmy.

Dlaczego więc nie wszyscy korzystają z AdWords? - Ponieważ może to kosztować dużo pieniędzy i nie ma gwarancji zwrotu z inwestycji. Dlatego słowa kluczowe mają znaczenie. Stanowią podstawę każdej kampanii AdWords. Wybierz właściwe słowa kluczowe, a Twoja kampania przyciągnie nowych klientów. Wybierz niewłaściwe słowa kluczowe, a albo zostaniesz całkowicie zignorowany, albo – co gorsza – Twoja kampania będzie kosztowną klapą. Wybór słów kluczowych jest łatwy, jeśli masz duży budżet marketingowy. Możesz po prostu wybrać każde słowo kluczowe, które jest potencjalnie istotne dla Twoich klientów, i zobaczyć, jak działa. Z czasem odkryjesz najskuteczniejsze słowa kluczowe. Zużyjesz dużo pieniędzy, eliminując awarie. Dla tych z nas, którzy mają ograniczoną kwotę do wydania na marketing, musimy strategicznie dobierać słowa kluczowe, aby zmaksymalizować potencjalny wpływ przy jednoczesnym utrzymaniu jak najniższych kosztów. W tym artykule pokazaliśmy, jak wybrać słowa kluczowe, które zapewnią Twojej kampanii AdWords największe szanse powodzenia bez rozbijania banku. Krótko mówiąc, będziesz chciał trzymać się słów kluczowych, które prowadzą do kliknięć i sprzedaży. Możesz także opracować odmiany najskuteczniejszych słów kluczowych. Jeśli chodzi o słowa kluczowe, które nie są skuteczne, czas je odpuścić. Wprowadź inne słowa kluczowe do przetestowania. Odkrycie najskuteczniejszych słów kluczowych zajmie trochę czasu. Gdy je znajdziesz, będziesz mieć stały strumień przychodzących klientów. To ogromne dobrodziejstwo dla każdej firmy. Krótko mówiąc, będziesz chciał trzymać się słów kluczowych, które prowadzą do kliknięć i sprzedaży. Możesz także opracować odmiany najskuteczniejszych słów kluczowych. Jeśli chodzi o słowa kluczowe, które nie są skuteczne, czas je odpuścić. Wprowadź inne słowa kluczowe do przetestowania. Odkrycie najskuteczniejszych słów kluczowych zajmie trochę czasu. Gdy je znajdziesz, będziesz mieć stały strumień przychodzących klientów. To ogromne dobrodziejstwo dla każdej firmy.

Słowa kluczowe opierają się na konkretności - Najlepiej byłoby, gdyby Twoja kampania reklamowa była zbudowana wokół określonego produktu. W końcu nie próbujesz sprzedać swojej firmy, ale próbujesz sprzedać swoje akcje. Skupienie się na jednym produkcie – lub sekcji katalogu – ułatwia określenie konkretnych słów kluczowych. Czy Twoja kampania opiera się na butach? Kolekcja sezonowa? Czy jest to restauracja z popisowym daniem? Każda firma może rozbić swoje natywne słowa kluczowe, doskonaląc swoje najbardziej rynkowe produkty. Specyfika pomaga również w budowaniu fraz kluczowych. Zróbmy przykład restauracji, która specjalizuje się w kotlecie schabowym. Co pomogłoby algorytmowi podnieść tę kampanię reklamową? Cóż, jeśli jest to coś wyjątkowego, podanie daty i godziny, kiedy jest to podawane, a także ceny i lokalizacja. Możesz też skorzystać z naszej pomocy, aby znaleźć słowa kluczowe dla Google Ads. Wyrażenie kluczowe, takie jak „wyjątkowa restauracja z kotletem schabowym”, jest niejasne i nic nie mówi. „Kotlet schabowy” jako słowo kluczowe spowodowałoby bezpośrednią konkurencję z każdym, kto prowadzi podobną kampanię. Z drugiej strony, zagłębienie się w te konkretne szczegóły może pozostawić Cię ze słowem kluczowym takim jak: “Wyjątkowy kotlet schabowy z kapustą zasmażaną i ziemniakami w Bielsku-Białej, w każdą środę o 17:00” Takie zdanie oferuje kilka opcji. Wprowadzając metadane za kulisami, możesz podzielić je na dwie frazy. Jeśli zachowasz to jako jedną frazę, będzie to przydatny tekst reklamy. Posiadanie fraz, które możesz połączyć w tekst reklamy, daje algorytmowi jeszcze więcej przydatnych danych, które pomogą Ci uzyskać wyższą pozycję w polu wyszukiwania.

Dobór słó kluczowych - myśl jak Twoi klienci - Być może płacisz za reklamę, ale nie jesteś głównym klientem Google jako marketer. Alphabet – spółka matka Google – zarabia 80% (ok. 147 miliardów dolarów) swoich rocznych przychodów z reklam. Pieniądze te nie pochodzą od marketerów płacących za reklamy, ponieważ reklamy Google Ads są płatne za kliknięcie – płacisz tylko wtedy, gdy użytkownicy: oglądają Twoją reklamę, wchodzą z nią w interakcję. To najważniejsza rzecz, o której należy pamiętać przy wyborze słów kluczowych. Google zawsze myśli o tym, jak te słowa kluczowe pomagają w trafności dla klientów, i ty też powinieneś. Nie zastanawiaj się, jakie słowa lub frazy definiują Twoją markę. Zastanów się, jakich słów lub wyrażeń używają ludzie do wyszukiwania produktów podobnych do Twojego. Słowa kluczowe opisujące Twoją markę lub produkt mogą brzmieć wysokiej jakości odzież sportowa. Słowa kluczowe, których mogą używać Twoi klienci, to szorty do biegania damskie. To prowadzi nas do drugiego punktu.

Jak wybrać słowa kluczowe do kampanii AdWords? - Zastanawiasz się więc nad uruchomieniem kampanii AdWords, aby przyciągnąć nowych klientów? AdWords może przenieść Twoją firmę na pierwszą stronę wyników wyszukiwania Google. To ogromne znaczenie dla Twojej widoczności i jest to coś, co w innym przypadku byłoby trudne do uzyskania bez spędzania miesięcy lub lat na SEO i content marketingu.

Wykluczające słowa kluczowe mogą odfiltrować leady o niskiej jakości - Jeśli wiesz, jakich słów kluczowych użyć, jesteś w połowie drogi. Piękno marketingu cyfrowego polega na tym, że masz narzędzia, które działają również w drugą stronę. Wykluczające słowa kluczowe to słowa i wyrażenia, które Google Ads ma pominąć. Oznacza to, że Twoja reklama nie wyświetli się osobom, które wyszukują te słowa kluczowe. To świetny sposób na odfiltrowanie złych potencjalnych klientów. Pozostańmy przy przykładzie restauracji. Jeśli lokal jest prowadzony wyłącznie stacjonarnie, przydatnym wykluczającym słowem kluczowym może być „na wynos” lub „dostawa”. Gdybyś to zrobił, nie musiałbyś polegać na „na miejscu” jako słowie kluczowym, a nawet mógłbyś użyć tego miejsca na bardziej trafną frazę. Ostatecznie wybór właściwych słów kluczowych polega na poznaniu tego, czego szukają Twoi odbiorcy. Ale nie musisz polegać na czytaniu w myślach. Wykluczające słowa kluczowe mogą pomóc w filtrowaniu pod kątem lepszych potencjalnych klientów, a wyrażenia mogą pomóc w budowaniu silniejszych łańcuchów słów kluczowych. W ostatecznym rozrachunku słowa kluczowe pomagają algorytmowi Google dotrzeć do odbiorców, więc nie zaniedbuj ich.

Monika28 lipca 2022
Social media: