Google i Facebook a pozycjonowanie

  • Autor: Monika
social media pomaga w pozycjonowaniu i marketingu
social media pomaga w pozycjonowaniu i marketingu

Social media w strategii marketingu online dla biznesu

Można śmiało powiedzieć, że na pewno codziennie korzystasz z Google lub Facebooka. Prawdopodobnie z jednego i drugiego! Z 63 000 wyszukiwań przeprowadzanych co sekundę w Google i Facebookiem obsługującym 2,89 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, łatwo zrozumieć, dlaczego Twoja firma potrzebuje tych potężnych narzędzi zawartych w arsenale marketingu online. To powiedziawszy, istnieją kluczowe różnice między tymi dwiema głównymi platformami marketingowymi i jedna może lepiej pasować niż druga dla Twojej firmy. Przyjrzyjmy się różnicom między marketingiem Google a Facebookiem i omówmy, w jaki sposób oba mogą pomóc w osiągnięciu celów marketingowych. Pozycjonowanie stron Bielsko - Potrzeby kontra pragnienia - Główne różnice między tymi dwoma gigantami można podsumować jednym porównaniem: potrzeby kontra pragnienia. Google zaspokaja potrzeby, odpowiadając na wyszukiwania, które użytkownik zdecydował się przeprowadzić samodzielnie. Facebook zaspokaja potrzeby, umieszczając Twoją markę przed publicznością, która może chcieć Twojego produktu lub usługi. Ta prosta różnica wymaga od reklamodawców indywidualnego podejścia do każdej platformy i dokładnego zastanowienia się nad: przekazem reklamowym, kierowaniem reklam, miejscami docelowymi reklam, zwrotem z inwestycji. Obie platformy mogą być wykorzystane do zaangażowania użytkownika w reklamę lub post, który następnie przekieruje go do Twojej witryny, ale dlaczego zdecydują się kliknąć Twoją reklamę, zależy od tego, w jaki sposób możesz zaspokoić ich potrzeby lub pragnienia.

Współczynniki przeliczeniowe

W zależności od branży znajdziesz znaczne różnice w współczynnikach konwersji dla obu platform. Z doświadczenia ekspertów wynika, że Google zapewnia lepsze współczynniki konwersji. Czemu? Jest to prawdopodobnie spowodowane intencją przeprowadzonych wyszukiwań. Na przykład, jeśli wyszukujesz „kosmetyczka blisko mnie”, najprawdopodobniej szukasz teraz kosmetyczki i oznacza to, że reklamy i wyniki wyszukiwania, z którymi wchodzi się w interakcję, mają duże prawdopodobieństwo konwersji dla danej firmy. Na Facebooku można zobaczyć kosmetyczkę reklamującą swoją firmę, ale prawdopodobnie w tym momencie nie potrzebujesz jej usług. Jeśli szukasz natychmiastowego zwrotu z inwestycji, lepszym rozwiązaniem może być Google. Z drugiej strony rozpoznawalność marki to ogromna zaleta na każdym rynku. Klienci częściej wybierają firmę, którą znają, niż konkurenci, a nawet mogą jej szukać, niezależnie od tego, czy są to Facebook czy Google. Znajomość marki pomaga budować wiarygodność, co jest potężnym narzędziem do generowania konwersji, a Facebook to doskonały sposób na zwiększenie znajomości marki. Oznacza to, że strategia na jednej platformie może i będzie wiązać się z drugą.

Konwersje online, zakupy impulsowe i retargeting Jak często dokonywałeś zakupu po obejrzeniu produktu tylko raz? Wszyscy możemy twierdzić, że nie jesteśmy z natury impulsywni, ale dostarczanie reklam przez Facebooka może być bardzo przekonującym narzędziem do promowania tych impulsów. Korzystając z potężnych wskaźników targetowania Facebooka, możesz dotrzeć ze swoim produktem do bardzo określonej grupy odbiorców. Poprzez sponsorowany post lub reklamę na stronie możesz skierować użytkowników do swojej witryny, po czym możesz ponownie kierować reklamy do tej samej grupy odbiorców, przypominając im o późniejszym dokończeniu zakupu. Na początku tego roku Facebook zmienił sposób działania, zmieniając zakres niektórych opcji pozycjonowanie i targetowania. Dlatego opłaca się mieć po swojej stronie eksperta od mediów społecznościowych, który jest na bieżąco z aktualnymi ruchami marketingowymi online. Google ma podobne kampanie displayowe i remarketingowe, które „śledzą” użytkowników podczas przeglądania sieci, przypominając im o czymś, co mogli zostawić w koszyku, lub po prostu ponownie podkreślając daną markę.

Można argumentować, że umieszczenie Facebooka jest bardziej skuteczne, ponieważ trudniej jest zignorować wszystko, co pojawia się w środku twojego kanału informacyjnego. Niezależnie od stylu wyświetlania – takie działania to oczywistość dla wpływowej i skutecznej kampanii. Daj swoim odbiorcom powód strony internetowe do rozważenia Twojej marki nad konkurencją i daj im możliwość powrotu do Twojej witryny w celu sfinalizowania zakupu lub obejrzenia nowego produktu lub promocji.

Facebook na kanwie Google – jak wykorzystać ten potencjał?

Reklama na Facebooku jest uważana za jeden z najskuteczniejszych sposobów wykorzystania marketingu cyfrowego. Zapewniając firmom możliwość tworzenia niedrogich i ukierunkowanych reklam na wielu platformach, jest to potężne narzędzie do prezentowania produktów i usług odpowiednim osobom – zwłaszcza małym firmom. Dlaczego małe firmy powinny korzystać z reklam na Facebooku? Wraz ze wzrostem korzystania z mediów społecznościowych pojawiają się reklamy. Facebook posiada obecnie kolekcję największych platform mediów społecznościowych na świecie: Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger.

Oprócz tych platform firmy mogą reklamować się w sieci odbiorców Facebooka — wybranym sprawdzonych aplikacjach i witrynach partnerskich Facebooka. Platformy te oferują opłacalną metodę dotarcia do szerokiego grona odbiorców zarówno w sposób organiczny, jak i poprzez płatną reklamę. Reklamy na Facebooku umożliwiają firmom dostęp do wszystkich tych platform za pomocą jednego łatwego menedżera reklam. Najlepsza część? Każda mała firma może korzystać z reklamy na Facebooku. Dzięki przyjaznemu interfejsowi, wysoce konfigurowalnym ustawieniom reklam i szansie na uzyskanie wszechstronnych analiz, płatne reklamy za pośrednictwem Facebooka to fantastyczne medium marketingowe.

Pozycjonowanie stron w Google - Cele marketingowe

Zanim zaczniesz płacić za reklamy na Facebooku, czy Google musisz wziąć pod uwagę kilka rzeczy. Po pierwsze, ze względu na różne rodzaje dostępnych reklam, ważne jest, aby wiedzieć, co chcesz uzyskać z kampanii. Pomyśl o etapach świadomości, rozważania i podejmowania decyzji. Facebook pozwala firmom wybierać spośród szeregu celów reklamowych: zdobyć polubienia strony, zwiększać zasięg i świadomość marki, zachęcać do zaangażowania postów i wyświetleń filmów, kierować ruch do witryny lub sklepu z aplikacjami, aby pobrać aplikację. Skupienie się na określonych celach reklamowych przyniesie najlepsze wyniki – pomaga to uniknąć marnowania części budżetu na niewłaściwe typy reklam, które nie pomogą Ci osiągnąć tego, czego chcesz. Silne cele osiąga się dzięki starannemu planowaniu celów marketingowych.

Definiowanie odbiorców Opcje kierowania reklam na odbiorców Facebooka pozwalają małym firmom docierać do ludzi za pośrednictwem trzech różnych typów odbiorców: zapisanych odbiorców, niestandardowych odbiorców i podobnych odbiorców. Firmy mogą zdecydować się na utworzenie zapisanych odbiorców i wybrać ich na podstawie danych demograficznych, lokalizacji, zainteresowań, historii zakupów i zachowań online. Mogą również zdecydować się na niestandardową grupę odbiorców, którą mogą zbierać z baz danych klientów, które zawierają linki do profili na Facebooku. Podobna publiczność zbiera niestandardową publiczność i tworzy lustrzaną publiczność na podstawie informacji z oryginalnych profili na Facebooku. Jeśli odpowiednio kierujesz reklamy do odbiorców, możesz mieć pewność, że Twoje reklamy dotrą do właściwych osób. Ustawienia demograficzne umożliwiają zdefiniowanie wieku, płci, roli, poziomu wykształcenia, statusu związku, stylu życia i cech osób, które oglądają Twoją kampanię. Jest to szczególnie przydatne, jeśli Twoje produkty są kierowane do określonego typu osób, ponieważ możesz uniknąć wyświetlania reklam osobom, które nie pasują do Twojego profilu klienta. Dzięki filtrom lokalizacji możesz zachować lokalność. Trafność jest kluczem do udanej reklamy. Dzięki tym narzędziom możesz z łatwością dotrzeć do idealnego klienta.

Miejsca docelowe

Facebook pozwala na wiele różnych miejsc docelowych reklam w każdej z aplikacji i witryn, których jest właścicielem lub z którymi współpracuje. Główne z nich to Facebook desktop, mobile i Instagram. W każdym z nich istnieją różne miejsca, w których możesz umieścić reklamę, a także możesz dostosować miejsca docelowe w zależności od tego: kim są Twoi odbiorcy, gdzie najprawdopodobniej przyciągnie ich Twoja reklama. Na przykład możesz nie tylko umieszczać reklamy w kanale aktualności na pulpicie Facebooka, ale także na pasku bocznym. Jest to optymalne dla osób, które korzystają głównie z pulpitu Facebooka, ponieważ będzie on znajdować się na górze ich kanału. Reklamy wideo można umieszczać na Facebook TV, aby odtwarzać treści wideo pomiędzy nimi. Zarówno Facebook, jak i Instagram umożliwiają wyświetlanie reklam w kanale, a także wśród historii. Formaty i projektowanie reklam pod pozycjonowanie - Dla małych firm kluczowe znaczenie ma wykorzystanie dostępnych narzędzi i odpowiednie formatowanie reklam. Facebook ma cztery główne formaty reklam dla kanału informacyjnego: obraz, karuzela, pokaz slajdów i wideo.

Nie zaczyna to nawet obejmować różnych formatów, które firmy mogą wykorzystywać na Instagramie, Messengerze, Whatsapp lub szerszej sieci odbiorców Facebooka. Każdy z tych formatów jest przydatny do różnych celów marki i wymaga od użytkowników dostosowania kreacji do określonych wymiarów dla każdego z nich. Kreacja używana w reklamach powinna zawsze odzwierciedlać markę oraz cel kampanii. Ograniczają Cię tylko rozmiary wymiarów dla wybranych formatów reklam, a także wskazówki dla użytkowników Facebooka.

Google i Facebook - dlaczego nie użyć obu opcji?

Omówiliśmy niektóre kontrasty między Google a Facebookiem, ale ważne jest, aby nie zapominać, że jedno z drugim może informować się nawzajem i najlepiej działa synergistycznie. Po rozpoczęciu kampanii brandingowej za pośrednictwem Facebooka prawdopodobnie zauważysz dalszy wzrost tych haseł związanych z marką w kampaniach reklamowych Google. Bez zbytniego wchodzenia w szczegóły, faktem jest, że większość użytkowników lubi przeprowadzać badania przed dokonaniem zakupu. Oznacza to, że najważniejsze jest, aby Twoja strategia online maksymalnie ułatwiła odbiorcom zapoznanie się z Twoją marką i jej ofertą, a także ułatwiła im znalezienie Ciebie. Skuteczniej nawiąż kontakt z odbiorcami Aby można było Cię przeszukać, ludzie muszą wiedzieć, że istniejesz. A jeśli chcesz być znaleziony, musisz być widoczny. Dotyczy to nie tylko Twojej marki, ale także produktów, usług, promocji. Dlatego: upewnij się, że jesteś dobrze widoczny zarówno w Google, jak i na Facebooku rozpoznawaj intencje i oczekiwania użytkowników podczas korzystania z każdej platformy. Jeśli potrafisz zaspokoić zarówno ich potrzeby, jak i tworzyć pragnienia, jesteś na czołowej pozycji, bez względu na branżę. Niezależnie od tego, czy chcesz dotrzeć do odbiorców poprzez SEM, czy marketing w mediach społecznościowych, Exponet może Ci pomóc. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.