Nieuczciwe praktyki lokalnego spamu – jak sobie z nimi radzić w przypadku pozycjonowanych stron www

  • Autor: Klaudiusz
strony internetowe Bielsko pozycjonowanie na rynku lokalnym bez spamu
strony internetowe Bielsko pozycjonowanie na rynku lokalnym bez spamu

Piękną rzeczą w SEO i pozycjonowaniu jest to, że każdy ma równe szanse na czerpanie z tego korzyści. Jednak niektóre firmy nie zawsze są w porządku i uciekają się do nieuczciwych taktyk optymalizacji i pozycjonowania stron www. Wyraźnym (i aż nazbyt powszechnym) tego przykładem są listy ze spamem lokalnym… a spam lokalny jest szczególnie rozpowszechniony w obszarze, który może interesować Twoją firmę.

Nadszedł czas, aby przyjąć bardziej proaktywne, praktyczne podejście do walki z tymi spamerami. Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych sposobów na tę walkę. W tym przewodniku omówimy:

  1. Dlaczego warto walczyć z lokalnym spamem
  2. Jak ustalić, czy mamy do czynienia ze spamem
  3. Jak walczyć z lokalnym spamem
  4. I wszystko pomiędzy.

Dlaczego warto walczyć z lokalnym spamem w przypadku stron internetowych?

Utworzenie profilu w Google Moja Firma, internetowym katalogu biznesowym Google, jest kluczowym krokiem w lokalnym rynku pozycjonowania stron. Tworząc wizytówkę w tym miejscu, możesz zapewnić swojej firmie solidną obecność online i przyciągnąć więcej klientów. Niestety, niektóre firmy stosują taktykę spamu, aby ominąć zasady i uzyskać wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Niektóre przykłady tych taktyk obejmują upychanie słów kluczowych, tworzenie fałszywych recenzji i tworzenie wielu list (więcej na ten temat później).

Najgorsze jest to, że przez większość czasu pozostaje to niezauważone, więc z powodzeniem wykorzystują algorytmy Google. Coraz więcej firm pozycjonujących w Google oraz marketerów zdaje sobie sprawę z zagrożenia, jakie stwarzają listy spamowe i bierze sprawy w swoje ręce. Powinieneś również pójść w ich ślady i odegrać swoją rolę w tym, aby ograniczyć tę stale rosnącą, nieuczciwą praktykę oraz zadbać o swoje strony internetowe nie tylko na rynkumiasta Bielsko-Biała. Jeśli jesteś stosunkowo nowy w koncepcji lokalnego pozycjonowania oraz optymalizacji i promowania stron przez reklamę w internecie, być może jest Ci trudno zrozumieć, dlaczego powinieneś martwić się walką ze spamerami pseudopozycjonowania. Aby zrozumieć, dlaczego jest to ważne, rozważ następujące korzyści, które omawiamy w dalszej części naszego wpisu.

Korzyść #1 Większa szansa na lepsze miejsce w rankingu dla lokalnych wyszukiwań - Gdy ktoś szuka usługi lub produktu, Google wyświetla czasami listę 3 pobliskich lokalnych firm, które mogą pomóc. Są one wyświetlane w tak zwanym „pakiecie lokalnym”, który udostępnia ich nazwy, lokalizacje, strony internetowe, dane kontaktowe i inne istotne informacje. Wyszukiwarki wybierają i oceniają firmy na podstawie takich czynników jak: Ogólna trafność opisu firmy w odniesieniu do słowa kluczowego/wyszukiwanego hasła, Bliskość lokalnej firmy do osoby, która jej szuka, Jakość biznesu określona przez opinie klientów.

Twoim celem powinno być zdobycie dobrego miejsce w tych lokalnych wynikach wyszukiwania. To pewny sposób, aby zostać zauważonym i przyciągnąć więcej klientów. Jednak jest tam duża konkurencja, a dostępność miejsc na tej liście jest bardzo ograniczona. Chociaż z tym akurat nic nie możesz z tym zrobić, możesz spróbować wyeliminować niektórych konkurentów, którzy używają taktyk spamowych, aby uzyskać wyższą pozycję. Według danych spam w Profilu Firmy w Google znacznie utrudnia lokalnym firmom zajmowanie czołowych miejsc w wynikach. Wyeliminowanie tych spamerów zwiększy Twoje szanse na pojawienie się w tym miejscu.

Korzyść #2 Sprawiedliwe warunki konkurencji o wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania - Najgorsze w lokalnych listach spamowych jest to, że rujnują uczciwe warunki konkurencji wszystkim innym i tym samym zniechęcają tych, którzy grają zgodnie z zasadami. W najgorszych przypadkach mogą skłonić inne firmy do uciekania się do tych nieuczciwych taktyk. Walcząc z lokalnymi spamerami SEO, faktycznie odegrasz rolę w tworzeniu równych szans nie tylko dla siebie, ale także dla swoich uczciwych konkurentów. Jeśli wszyscy zaczną zgłaszać tych spamerów i wyzywać ich na forach publicznych, w końcu stworzymy cyfrowy krajobraz, w którym nagradzane będą zasłużone firmy, które przestrzegają wytycznych Google.

Korzyść #3 Przyjemne wrażenia dla odbiorców – potencjalnych klientów odwiedzających twoje strony internetowe - Wreszcie, walka ze spamem może pomóc w zapewnieniu odbiorcom pozytywnych doświadczeń online. Celem nie jest powstrzymanie ludzi przed przeglądaniem ofert konkurencji. Ma to na celu upewnienie się, że przestrzegasz autentycznego i uczciwego procesu, kojarzysz swoją markę z wysokimi standardami i robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby powstrzymać wyświetlanie nieistotnych materiałów spamowych na liście. Jeśli duża liczba osób natknie się na spamerskie ogłoszenia firm, które nie zapewniają tego, co obiecują, ostatecznie wyrobią sobie ogólnie negatywną opinię na temat konkretnej branży. Na dłuższą metę może to sprawić, że potencjalni klienci nie będą mieć zaufania do legalnych placówek, takich jak Twoja.

Jak ustalić, czy ogłoszenie jest spamem?

Jak właściwie stwierdzić, czy ktoś nie przestrzega zasad? To ważne pytanie do rozważenia, ponieważ chcemy uniknąć zgłaszania czegokolwiek, co jest autentyczne. Aby upewnić się, że atakujesz spamerów i nie marnujesz czasu na zgłaszanie (lub przypadkowe krzywdzenie) uczciwych firm, przeprowadź lokalny audyt spamu. Spójrzmy bliżej jak możesz to zrobić.

Zapoznaj się z wytycznymi Google dotyczącymi reprezentowania Twojej firmy

Jeśli nigdy nie przeprowadzałeś lokalnego audytu spamu, zalecamy najpierw przeczytać i zrozumieć wytyczne Google Moja Firma dotyczące reprezentowania Twojej firmy na tej platformie. Wytyczne są dość jasne i jednoznaczne, więc wystarczy uważać na firmy, które ich nie przestrzegają. Poniżej znajduje się podsumowanie kilku ważnych zasad:

  1. Nazwa Twojej firmy powinna odzwierciedlać nazwę, której używasz w świecie rzeczywistym (szyldy na fasadach biur/budynków, wizytówki, katalogi itp.) oraz w kanałach internetowych (Twoja strona internetowa, media społecznościowe itp.).
  2. Firma musi udostępnić dokładny adres fizyczny, z którego prowadzi działalność. Google wykorzystuje te informacje, aby polecać lokale osobom wyszukującym w pobliżu. Skrzynki pocztowe i adresy wirtualne są niedozwolone.
  3. Firma musi obsługiwać swoich klientów (osobiście) w określonych godzinach pracy. Jeśli klient nie może się z nimi skontaktować w tych godzinach, narusza wytyczne.
  4. Podawanie niedokładnych, niskiej jakości lub niejasnych informacji w celu wprowadzenia użytkowników w błąd jest surowo zabronione.

To tylko wierzchołek góry lodowej, dlatego zalecamy przeczytanie całego przewodnika Google przynajmniej raz. Możesz też sobie tego oszczędzić, zlecając to zadanie profesjonalistom – jak nasza agencja marketingowa SEO. Zapraszamy do kontaktu, a przedstawiamy szczegóły. Wskazówka dodatkowa: zawsze możesz dodać przewodnik Google do zakładek, aby mieć do niego łatwy dostęp, gdy chcesz coś sprawdzić np. podczas przeprowadzania audytu.

Przeprowadź audyt, aby znaleźć typowe sygnały ostrzegawcze wskazujące na spam

Gdy już dość dobrze zrozumiesz wytyczne Google Moja Firma, przeprowadź audyt, aby znaleźć lokalnych spamerów w Twojej okolicy - albo zleć to zadanie nam. W każdym razie i tak warto dowiedzieć się więcej na ten temat. Aby to zrobić, po prostu wykonaj wyszukiwanie w Google, które wskazuje lokalne wyniki wyszukiwania w interesującej Cię branży. Na przykład:

  • agencja SEO Bielsko-Biała
  • agencja marketingowa w moim mieście
  • pozycjonowanie stron w naszej okolicy
  • tworzenie stron internetowych śląsk
  • wiele innych podobnych fraz

Wpisz różne warianty swoich zapytań (w połączeniu z różnymi lokalizacjami), a następnie zacznij przeglądać wyniki w wynikach lokalnych (kliknij „Wyświetl wszystko”, aby rozwinąć listę i zobaczyć więcej firm). Mając na uwadze wytyczne Google Moja Firma, powinieneś zwracać uwagę na niże opisane, typowe sygnały ostrzegawcze.

Upychanie słów kluczowych w nazwach stron internetowych

Google korzysta z różnych lokalnych czynników SEO, aby zdecydować, co ma być wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Jednym z tych czynników jest użycie słów kluczowych… ale dokładny sposób działania algorytmu Google jest tajemnicą branżową. Jednak SEO marketerzy już dawno zdali sobie sprawę, że wyszukiwarka faworyzuje oferty, które zawierają w nazwie lokalne słowa kluczowe. Można też zauważyć również korelację między firmami zajmującymi najwyższe pozycje w rankingu a użyciem odpowiednich słów kluczowych w ich tytułach (i opisach). Niestety, aby uzyskać wyższą pozycję w SERP-ach, niektóre firmy blokują lokalne słowa kluczowe w swoich nazwach – nawet jeśli nie są to ich prawnie zarejestrowane nazwy firm. To oczywiście nie jest uczciwe i powinno stanowić znak ostrzegawczy. Oto kilka wskazówek, które pomogą upewnić się, że nazwa jest autentyczna: Odwiedź strony internetowe firmy i sprawdź, czy jest ona zgodna z jej logo i treścią w witrynie. Drugi krok to: Zadzwoń do nich pod numer podany w danych kontaktowych. Jeśli odpowiedzą podając zupełnie inną nazwę lub pojawi się coś niejasnego, jak po prostu „firma SEO”, bardziej prawdopodobne jest, że mają nieuczciwe praktyki w słowach kluczowych. Zanim cokolwiek zgłosisz, wykonaj jak najwięcej badań po swojej stronie – aby mieć pewność, że masz do czynienia z nieuczciwymi praktykami dla lokalnego SEO.

Podszywanie się pod biznes - Inną częstą nieuczciwą praktyką, na którą należy uważać, jest sytuacja gdy firma podszywa się pod inny biznes. Często są to firmy generujące leady, które podszywają się pod np. agencje SEO, czy jakąkolwiek inną działalność. Oszuści ci próbują zebrać dane kontaktowe użytkowników za pomocą formularza na ich stronie internetowej, co następnie sprzedają innym firmom z zyskiem. Jest to nie tylko rażące naruszenie wytycznych Google, ale także nieetyczne - a najgorsze jest to, że ta praktyka jest stosowana częściej, niż mogłoby się wydawać.

Pamiętaj: nie oczekuj natychmiastowych rezultatów w walce ze spamem, ponieważ rozpatrzenie Twoich skarg przez Google może zająć grubo ponad miesiąc. W najgorszych przypadkach zwykłe wypełnienie formularza zgłoszenia nie wystarczy. Musisz zrobić więcej, aby zwrócić na siebie uwagę Google. Kluczem jest cierpliwość. Upewnij się, że korzystasz ze sprawdzonego (tj. nie całkiem nowego) konta, któremu Google ufa w zakresie składania skarg i raportów. Pamiętaj też, że zawsze możesz liczyć na pomoc specjalistów od uczciwych praktyk SEO z miasta Bielsko-Biała – zapraszamy.

Zobacz także: