Digital PR to strategia promocyjna, w ramach której firmy pracują nad pozyskiwaniem źródeł mediów od podmiotów zewnętrznych, w tym wpływowych osób i liderów myśli branżowej. Digital PR pomaga budować zaufanie i świadomość tego, kim jesteś jako marka. Sprawienie, by inni ludzie mówili o tym, kim jesteś - jest o wiele lepszą strategią, aniżeli to, że sam ciągle mówisz o tym, kim jesteś i co robisz.
Prowadząc digital PR, Twoja firma powinna przede wszystkim skupiać się na platformach, które mają duży zasięg i szeroką publiczność w branżach (strony internetowe o dużej oglądalności), które obsługujesz. Niezależnie od tego, czy zarządzasz dużą firmą z dużą bazą danych, czy małą firmą, która dopiero zaczyna - wspaniale jest dotrzeć ze swoją wiadomością do nowej publiczności, co jest dużym osiągnięciem cyfrowego PR. Publikacje, serwisy informacyjne i wpływowe osoby mają zwykle wysoki autorytet domeny, więc oprócz zwiększania ruchu w sieci, bycie wymienionym na ich stronie może również wzmocnić autorytet Twojej firmowej strony internetowe.
Czym różni się cyfrowy PR od tradycyjnego PR? Częścią tego, co odróżnia cyfrowy PR od tradycyjnego PR, jest to, gdzie to się dzieje i jak się tam pojawia. Tradycyjny PR skupiony na publikacjach drukowanych, telewizji i radiu. Digital PR poszedł tam, gdzie wszystko inne w dzisiejszych czasach: online. Cyfrowy PR to sposób, w jaki rozwinął się tradycyjny PR. Wraz z tą ewolucją rozszerzyły się sposoby, w jakie firmy mogą gromadzić zarobione media. Kiedyś niewiele można było zrobić, co nie wymagałoby zwracania uwagi: można było zatrudnić publicystę, aby wyszedł na zewnątrz, zapłacić za dystrybucję informacji prasowej, rozesłać bezpłatne próbki produktów w nadziei na zasięg, zachęcać osoby wpływowe do promowania Twojej firmy przez strony i sklepy internetowe oraz pozycjonowanie - marka itp. Teraz, gdy rozwijasz swoją markę i obecność w Internecie, możesz kompensować wzmianki w sposób, który nie wiąże się z pieniędzmi. Możesz oddać różne rzeczy w zamian w ramach współpracy barterowej, na przykład linki. Możesz promować ich firmę i to, co robią. Drogi, dzięki którym możesz dodać komuś wartość, są bardziej dostępne i szersze niż miało to miejsce w przeszłości.
5 taktyk cyfrowego PR, których możesz użyć już dzisiaj – z korzyścią dla SEO
Jak wykorzystać SEO z korzyścią dla cyfrowego PR? Podobnie jak sposób, w jaki marketing cyfrowy zyskał na znaczeniu dla biznesu, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek lub SEO stały się integralną częścią sukcesu każdej strategii marketingu cyfrowego. Biorąc pod uwagę, że marketing cyfrowy polega na kierowaniu klientów do konkretnej firmy za pośrednictwem platform internetowych, trudno sobie wyobrazić, jak dana strategia marketingu cyfrowego kiedykolwiek wystartuje, a tym bardziej odniesie sukces bez SEO. SEO to w zasadzie ogromny zbiór technik, które pomagają każdej witrynie uzyskać ruch i wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, co później można przełożyć na konwersje. Oto niektóre z tych technik SEO, które specjaliści od cyfrowego PR stosują od lat z doskonałym skutkiem.
Strony internetowe - Optymalizacja pod kątem lokalnym
W przypadku małych firm i lokalnych sklepów - najlepszym rozwiązaniem jest lokalne SEO i strony internetowe oraz ich pozycjonowanie . Zamiast konkurować z praktycznie niezliczonymi innymi podobnymi przedsiębiorstwami na świecie, małe firmy mają znacznie większe szanse na bycie zauważonym i sklasyfikowanie w wyszukiwarkach dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwań lokalnych. Dołączanie miasta do tagów tytułu, opisów meta, adresu URL i nagłówków H1 to popularne techniki stosowane podczas optymalizacji lokalnej.
Przyspieszenie Twojej strony internetowej
W świecie, w którym prawie wszyscy się spieszą, wolno ładująca się witryna jest prawdopodobnie jedną z najbardziej frustrujących rzeczy w historii. Kiedy strona ładuje się w nieskończoność, użytkownicy nie będą czekać. Po prostu przejdą do innej witryny, skutecznie zwiększając współczynnik odrzuceń Twojej strony. Zwiększenie szybkości witryny można osiągnąć poprzez działania takie jak: kompresja obrazów, ograniczenie przekierowań, unikanie używania niestandardowych czcionek, wiele innych. Strony internetowe a ich szybkość - Dzięki szybszej witrynie powinieneś być w stanie poprawić współczynnik odrzuceń strony i pomóc w osiągnięciu celów PR i marketingowych.
Tworzenie zoptymalizowanych stron docelowych
Strony internetowe docelowe, szczególnie te zoptymalizowane, od dawna sprawdzają się jako skuteczne narzędzie do generowania leadów i konwersji. Tak długo, jak ma mocny nagłówek, świetny obraz, przejrzystą ofertę i CTA - zoptymalizowana strona docelowa powinna być w stanie ogromnie pomóc w wysiłkach związanych z generowaniem leadów.
Pozycjonowanie na YouTube
Gdy Twoja strategia marketingu cyfrowego obejmuje filmy z YouTube, sensowna jest tylko ich optymalizacja. W końcu filmy na YouTube prawie zawsze uzyskują znacznie lepsze rankingi w Google w porównaniu z filmami na innych platformach. Zoptymalizuj więc swoje filmy, dodając tytuły, opisy, miniatury i długość, ponieważ wszystkie one przyczyniają się do zwiększenia widoczności Twoich treści w Google, pomagając zwiększyć ruch w witrynie dla Twojej firmy.
Pozycjonowanie stron mobilnych
Biorąc pod uwagę fakt, że użytkownicy mobilni przewyższają obecnie liczbę użytkowników komputerów stacjonarnych, marketingowcy cyfrowi nie mają nic przeciwko upewnieniu się, że ich witryny są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. W końcu ponad połowa całego dzisiejszego ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych i z biegiem lat z pewnością wzrośnie. Nie trzeba dodawać, że marketerzy digital PR muszą upewnić się, że witryny będą responsywne – w odpowiedzi na potrzeby tej grupy odbiorców. Wskazówka na koniec: pamiętaj, że nowsze taktyki online są tylko rozszerzeniem tradycyjnego PR, ale starsze taktyki nadal istnieją. Budowanie relacji jest nadal kluczem do przekazywania wiadomości i pozytywnej reputacji szerokiej publiczności.