Budżetowe pozycjonowanie, czyli poznaj absolutne minimum

  • Autor: Teresa
budzetowe pozycjonowanie stron Bielsko
budzetowe pozycjonowanie stron Bielsko

Poznaj minimalne koszty dla SEO strony www

SEO to ogromny temat i jakże skomplikowany! Pomiędzy milionem artykułów w Internecie, poradami z grup na Facebooku, konsultantami wysyłającymi Ci raporty o wszystkim, co jest nie tak na Twojej stronie, czy w ogóle możesz mieć nadzieję na opanowanie podstaw SEO? Czytaj dalej, posłuchaj rad profesjonalistów i będziesz wiedzieć, jak to ugryźć.

Po pierwsze, zapewniamy Cię, że każdy nowy bloger lub właściciel strony internetowej był w tym samym miejscu, co Ty teraz. Dobrą wiadomością jest to, że podstawowe założenie SEO jest dość łatwe do zrozumienia. Połącz to z odrobiną wiedzy technicznej i konsekwentnym wysiłkiem, a Twoja witryna będzie z czasem czerpać korzyści z pozycjonowania. Czym różni się ten przewodnik od innych, które znajdziesz w sieci? Wyszukaj frazę „SEO przewodnik dla początkujących”, a najlepsze wyniki mają tysiące słów. Ten przewodnik jest inny. Zamiast starać się omówić wszystko, co musisz wiedzieć, ten przewodnik ma na celu przekazanie Ci minimum, które musisz wiedzieć. Nacisk kładziony jest na wykonalne kroki, dzięki czemu będziesz mógł zacząć stosować SEO już teraz. Oto czego się spodziewać:

  1. Zaczniemy od określenia absolutnego minimum SEO, które musisz wykonać dla każdej tworzonej treści pod właściwe pozycjonowanie stron. Jeśli masz czas tylko na jeden artykuł, to właśnie ten nadaje się do przeczytania.
  2. Następnie pójdziemy o krok dalej, wyjaśniając jak zdecydować, na które słowa kluczowe kierować i jak ich używać w swoich treściach.
  3. Następnie przyjrzymy się poprawie doświadczenia użytkownika witryny, co staje się ważnym czynnikiem rankingowym.

Najbardziej techniczne informacje pozostawiliśmy na koniec. Dowiesz się, jak identyfikować i naprawiać problemy techniczne, które mogą mieć wpływ na SEO. Oto prosty i praktyczny przewodnik SEO dla WordPressa, który możesz przeczytać w mniej niż 15 minut.

Pozycjonowanie stron a Definicja SEO

Zacznijmy naszą podróż po SEO od zrozumienia, czym jest, a czym nie. SEO to skrót od Search Engine Optimization i jest procesem poprawy rankingu wyszukiwarek w celu zwiększenia ilości i jakości ruchu na Twojej stronie. Kiedy poprawnie „robisz SEO”, może się okazać, że:

  1. Odwiedzający Twoją witrynę lub blog faktycznie czytają i angażują się w Twoje treści. Twoje badania słów kluczowych pomogły Ci zidentyfikować tematy, którymi interesują się Twoi docelowi odbiorcy, dzięki czemu możesz tworzyć odpowiednie treści, aby ich przyciągnąć.
  2. Twój copywriting sprawia, że treść jest czytelna i daje pewność, że odwiedzający rozumieją Twoją wiadomość. Korzyść uboczna: Google też to rozumie. Twój godny zaufania styl pisania poprawia również liczbę odwiedzających kupujących od Ciebie lub zapisujących się na Twoje oferty, którzy stają się klientami i subskrybentami.
  3. Co więcej, userzy zaglądający na Twoją witrynę odwiedzają więcej niż jedną stronę i zostają dłużej. Twoje wysiłki na rzecz poprawy komfortu użytkowania witryny sprawiają, że treści są łatwe do wyszukiwania, czytania i nawigacji. Łatwość użytkowania sprawia, że Twoja strona internetowa jest godna zaufania i bardziej wiarygodna.

Z powyższego opisu widzimy, że SEO dotyczy w zasadzie tylko osoby odwiedzającej witrynę. SEO polega na budowaniu strony internetowej, którą pokochają Twoi odbiorcy. A kiedy to zrobisz, wyszukiwarki nagrodzą Cię, zapewniając Ci duży ruch.

Zbuduj witrynę, którą pokochają Twoi odbiorcy, a Google Cię za to nagrodzi.

Przynajmniej dokładnie tak twierdzi Google w swoich wskazówkach dla webmasterów. Twórz strony głównie dla użytkowników, a nie dla wyszukiwarek. Unikaj sztuczek mających na celu poprawę pozycji w wyszukiwarkach. Google i inne wyszukiwarki są dziś tak zaawansowane, że pozycjonują witryny na podstawie tego, jak bardzo my, ludzie, lubimy te witryny. Obecnie uwzględniają reputację i wiarygodność witryny, a Google zachęca właścicieli witryn do poprawy komfortu użytkowania, kładąc nacisk na szybkość i użyteczność strony. SEO nie jest tajną techniką, która nagle zwiększy ruch. SEO nie polega na instalacji odpowiedniej wtyczki. W SEO nie chodzi o zadowolenie Google – chodzi o zadowolenie odbiorców. Jak więc zadowolić odwiedzających naszą stronę internetową? Zaczynamy od zrobienia świetnego pierwszego wrażenia.

Pozycjonowanie czyli robienie świetnego pierwszego wrażenia w wyszukiwarce

Jeśli masz czas na tylko jedną porcję wiedzy o SEO i pozycjonowaniu, to właśnie ją znalazłeś. Ta sekcja wyjaśnia dwie podstawowe techniki SEO, które zapewniają największy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki. Jak wyjaśniliśmy wcześniej, celem jest, aby odwiedzający pokochali Twoją witrynę. Zrób to, a Google też Cię pokocha, nagradzając Cię większym ruchem. Aby zdobyć gości dla Twojej witryny, zacznij od zrobienia dobrego pierwszego wrażenia. Naszą pierwszą wskazówką jest sprawić, by fragment wyników wyszukiwania widoczny w SERP-ach wyglądał dobrze – a co ważniejsze – aby umiał zachęcić użytkowników Google do przejścia właśnie na Twoją, a nie inną stronę.

Tytuły i opisy stron - Pojedynczy element wyświetlany na stronie wyników wyszukiwania nazywa się fragmentem. Składa się z: tytułu SEO, adresu URL, opisu meta. Aby mieć pewność, że fragment tekstu na stronie z wynikami będzie wyglądał jak najlepiej, będziesz chciał być w stanie kontrolować tekst tytułu SEO i metaopisu. Możesz to zrobić, chociażby korzystając z jednej z wielu wtyczek SEO dostępnych dla WordPress na przykład Yoast SEO.

Optymalizacja fragmentów wyszukiwania dla postów i stron

Celem tego kroku jest uatrakcyjnienie fragmentu wyszukiwania, tak aby użytkownicy wyszukiwarek chcieli go kliknąć. Twoja wtyczka SEO zazwyczaj dodaje kilka pól do edytora postów w celu kontrolowania tytułu i opisów kliknij przycisk „edytuj fragment”, aby móc ustawić tytuł i opis edytowanego posta lub strony. Podgląd na żywo pokazuje, jak Twój fragment będzie wyglądał w wynikach wyszukiwania, a pasek postępu wskazuje optymalną długość tytułu i opisu. Uwaga! Upewnij się, że fragment kodu odzwierciedla treść Twojej strony. Odwiedzający Twoją witrynę nie będą zadowoleni, jeśli ich pierwsze wrażenie okaże się fałszywą reklamą. Dlatego ważne jest, aby niestandardowy tytuł i opis odzwierciedlały zawartość strony.

Mając to na uwadze, jeśli ustawisz tytuł strony na hasło "najlepsza agencja SEO w mieście Bielsko - Biała", lub "pozycjonowanie stron Bielsko" Twoja strona powinna dotyczyć tego tematu, a firma powinna znajdować się w Bielsku. Google jest bardzo dobry w wykrywaniu niedokładnego, a nawet zwodniczego SEO i może ukarać za to Twoją witrynę. Optymalizacja fragmentu wyników wyszukiwania nie tylko sprawi, że będzie dobrze wyglądać, ale także pomoże Ci uzyskać wyższą pozycję w rankingu. Wyszukiwarki często używają współczynnika klikalności do określenia rankingu witryny. Warto również imponować samymi treściami na stronie.

Cele w pozycjonowaniu

  1. Twórz zrozumiałe treści, które spełniają potrzeby wyszukiwarek.
  2. Upewnij się, że fraza kluczowa jest używana w miejscach o wysokiej wartości w całej treści, aby uzyskać wyższą pozycję w rankingu dla tego słowa kluczowego Ale skąd masz wiedzieć, że osiągnąłeś te cele? Tutaj pomoże funkcja analizy treści wtyczki SEO.

Analiza treści z Yoast SEO - Większość wtyczek SEO oferuje teraz analizę treści w celu oceny treści pod kątem SEO. Tak jak poprzednio, będziemy nadal używać wtyczki Yoast SEO w naszych przykładach. Ocena, której dokona będzie odnosić się zarówno do czytelności, jak i frazy kluczowej. Możesz rozwinąć każdą sekcję, aby zobaczyć wyniki i zalecenia analizy. Wtyczka nie tylko informuje o problemach, ale także o sposobie ich rozwiązania i zaleceniach. Po rozwiązaniu problemów wtyczka aktualizuje swoją analizę w czasie rzeczywistym i aktualizuje swoją ocenę. Dzięki temu możemy być pewny, że dany fragment treści ma duże szanse na zdobycie sympatii odwiedzających witrynę. Co to jest bazowa fraza kluczowa? Bazowa fraza kluczowa to wyszukiwana fraza lub słowa, dla których chcesz pozycjonować swoją stronę. Jeśli ktoś szuka tego wyrażenia w Google, chcesz, aby Twoje treści pojawiały się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jednak uzyskanie wysokiej oceny od wtyczki nie wystarczy, aby tworzyć treści, które pokochają odwiedzający (i Google). Twoje treści muszą mieć treść – fakty, szczegóły i informacje tworzone w angażujący sposób. Jeśli Twoja treść jest do niczego, optymalizacja nie sprawi, że będzie strategią na sukces. Nie musisz też rozwiązywać każdego problemu zidentyfikowanego w analizie, aby mieć szansę na leady. Zoptymalizuj zawartość i przejdź dalej. Chociaż darmowa wersja Yoast SEO jest niesamowita, jeśli poważnie myślisz o SEO, rozważ zakup uaktualnienia premium. Czy tworzenie wysokiej jakości treści sprawia Ci trudność? Jeśli tak, zawsze możesz skorzystać z naszej pomocy.

Inne wtyczki SEO do stron internetowych

Chociaż jesteśmy wielkimi fanami Yoast SEO, nie jest to jedyna wtyczka SEO dostępna dla WordPressa. Oto kilka alternatyw wartych rozważenia: - SEOPress to kompleksowa wtyczka, która obejmuje również integrację z Google Analytics.

  1. SEO Framework reklamuje się jako inteligentna wtyczka, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby umożliwić optymalne ustawienia Twojej witryny.
  2. Rank Math to lekka i modułowa wtyczka, która pomaga w zadaniach SEO i pod pozycjonowanie
  3. All in One SEO Pack to oryginalna alternatywa Yoast SEO.

Jak widać, istnieje wiele opcji do wyboru. Wybierz jedną z nich na początek, poznaj jej cechy i trzymaj się tego. Przede wszystkim pamiętaj, że… SEO to coś więcej niż wtyczka! Kuszące jest pozostawienie wszystkich zadań SEO wtyczce. Jednak widzisz, że podstawowe zadania SEO nie są wcale takie trudne: Zoptymalizuj swoje tytuły i opisy wyszukiwania - Twórz czytelną treść za pomocą bazowej frazy kluczowej. Są to zadania, których nie można automatycznie wykonać za pomocą wtyczki, niezależnie od tego, jak inteligentna by nie była. Nadal musisz poświęcić trochę czasu na samodzielne wykonanie tych kroków. Jednak dzięki konsekwentnemu wysiłkowi odwiedzający zakochają się w Twojej witrynie, a Google nagrodzi Cię zalewem ruchu SEO. Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej – zaglądaj regularnie na naszego bloga, gdzie dzielimy się regularnie przydatnymi wskazówkami.

Czytaj także: