Google Autocomplete w celu doboru słów kluczowych

  • Autor: Klaudiusz
dobor slow do pozycjonowania za pomoca google autocomplete
dobor slow do pozycjonowania za pomoca google autocomplete

Wykorzystanie narzędzia Google Autocomplete w celu doboru słów kluczowych

Pozycjonowanie na słowa kluczowe w podstawowym ogólnym brzmieniu wymaga w niektórych przypadkach olbrzymich nakładów czasowych, pracy i finansowych. W niektórych przypadkach osiągnięcie pozycji związane z rozbudową kontentu, systemu linków i innych działań SEO trwa latami, a działania podejmowane mogą i tak nie przynieść zamierzonego skutku ponieważ w wyścigu o pozycje równolegle mogą brać udział setki czy nawet tysiące firm. Pozycjonowanie tego typu czasem mija się w ogóle z celem. Dlaczego? Powodów jest wiele. Jednym z nich jest istotny fakt, iż osoby szukające w Google po wpisaniu ogólnych słów kluczowych dostają milionowe odpowiedzi o różnym stopniu spójności i dopasowaniu treści. Normalnym zjawiskiem zatem jest, iż osoby szukające w Google chwilę później po otrzymaniu zróżnicowanej puli wyników, ponowi zapytanie do wyszukiwarki podają frazy bardzie rozbudowane, precyzując zapytanie możliwie jak najściślej. Aby właściwie dobrać frazy przyrostowe i pochodne fraz głównych, można posiłkować się narzędziem Google Autocomplete. Na swoim oficjalnym blogu firma Google opisała z czym wiąże się autouzupełnianie komend i zapytań kierowanych do wyszukiwarki. Samo narzędzie ułatwia w znacznym stopniu wyszukiwanie i bardzo je przyspiesza, podpowiadając osobie szukającej pochodne frazy głównej tak aby mogła ona w szybki sposób wysłać zapytanie bardziej precyzyjne. Szacuje się iż każdego dnia takie podpowiedzi wysyłane przez automaty Google pozwalają użytkownikom zaoszczędzić ponad 200 lat, i to każdego dnia. Autocomplete Google redukuje ilość zapytań bowiem o blisko jedną czwartą. Jeśli chodzi o ilość podpowiedzi to na ekranach komputerów stacjonarnych ich liczba wynosi 10, na telefonach tylko pięć. Rozszerzone podpowiedzi wydawane przez Google dobierane są na podstawie faktycznych zapytań i wyszukiwań a także bieżących trendów a także geograficznej lokalizacji a także historii wyszukiwania samego użytkownika z przeszłości. Mogą one posłużyć osobom zajmującym się SEO podczas doboru fraz kluczowych w przypadku pozycjonowanie metodą długiego ogona a także wspomóc pozycjonowanie w wyszukiwarkach werbalnych.

Przeczytaj również: