Jaki wpływ na pozycjonowanie ma wdrożone przez Google indeksowanie Mobile-First ?

  • Autor: Klaudiusz
pozycjonowanie pod mobile first
pozycjonowanie pod mobile first

W kwietniu 2018 roku wyszukiwarka Google ponownie zaczęła rozszerzać indeksowanie mobilne "Mobile-First". Od tego momentu Google ma wprowadzać ten zakres indeksowania dla coraz większej puli stron. Długo oczekiwana pierwsza mobilna inicjacja indeksowania, pomimo tego iż miała miejsce ponad miesiac temu, została praktycznie niezauważona przez większość użytkowników, właścicieli stron i firm zajmujących się pozycjonowaniem w Google. Co prawda można sprawdzić czy nasz serwis został objęty nowym sposobem indeksacji w wyszukiwarce (informacje o tym można sprawdzić w Google Search Console), jednak póki co są to przypadki sporadyczne. Należy spodziewać się, że z czasem indeksowanie obejmie szerszy zakres serwisów w tym strony pozycjonowanie w polskiej wersji wyszukiwarki Google. Ogólnopolskie pozycjonowanie po indeksacji mobile first napewno będzie odczuwalne dla właścicieli stron, w których brak responsywności będzie zapewne przekładać się na pogorszenie widoczności na liście wyników wyszukiwania Google. Kolejna implementacja indeksacji mobile first według zapowiedzi Johna Muellera z Google zapowiadana jest jako nadchodzący proces cykliczny, dlatego firmy, które nie są przygotowane na nadchodzące zmiany, mogą mieć przejściowe problemy widoczności w przypadku wyszukiwania i mobilnego. Można wywnioskować jasno, iż pozycjonowanie będzie miało zerowy wymiar w przypadku stron niedostosowanych do poprawnego wyświetlania się na urządzeniach przenośnych. Konkluzja jest taka, że pomimo tego, iż strona (starego typu) danej firmy ma dość interesujące pozycje w przypadku wyszukiwania na komputerach stacjonarnych (i laptopach), będzie ona zupełnie pomijana przez algorytmy wyszukiwania Google w przypadku szukania po słowach kluczowych z urządzeń mobilnych (telefon, tablet). Premiowane będą natomiast strony responsywne, w przypadku których skuteczne pozycjonowanie będzie miało odzwierciedlenie zarówno w przypadku wyszukiwania na urządzeniach stacjonarnych jak i przenośnych. Nie bez znaczenia będzie miało to istotny wpływ również na wyszukiwanie głosowe czyli werbalne.

Przeczytaj również: