Pozycjonowanie i SEO na Facebooku

  • Autor: Bartosz
pozycjonowanie stron i facebook
pozycjonowanie stron i facebook

Czyli jak rozwinąć fanpage bez przepalania budżetu?

Około 1,9 miliarda ludzi codziennie korzysta z Facebooka. Średnio każdy dorosły użytkownik spędza 33 minuty na czytaniu wiadomości, odkrywaniu nowych produktów i robieniu zakupów na platformie. To sprawia, że strona na Facebooku jest niezbędna w niemal każdej firmie. Odkrycie potencjału SEO Twojej strony na Facebooku jest jednym z najlepszych sposobów na organiczne pozyskiwanie nowych obserwujących.

Być może widziałeś czyjąś stronę w rankingu wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Jednak optymalizacja strony na Facebooku niekoniecznie oznacza, że Twoja strona na Facebooku będzie domyślnie umieszczana na szczycie Google. Zamiast tego powinieneś zrobić przemyślaną optymalizację SEO i pozycjonowanie.

Czym jest SEO na Facebooku?

Facebook SEO to proces optymalizacji strony biznesowej, profilu osobistego, notatek na Facebooku, filmów i grup w celu uzyskania organicznej widoczności w wyszukiwarkach takich jak Google i wyszukiwarce na Facebooku, czyli opiera się o pozycjonowanie stron. Facebook Search to funkcja Facebooka, która pomaga użytkownikom znajdować posty, osoby, zdjęcia, filmy, strony, miejsca, grupy, wydarzenia, treści i linki na Facebooku. Algorytm Facebooka nie różni się od algorytmu Google. W przypadku Google, gdy używasz odpowiednich słów kluczowych w tytule, opisie meta i masz odpowiednią treść w artykule, masz większe szanse na lepszą pozycję w rankingu.

Jak sprawić, by Twoja strona na Facebooku była wykrywalna w Google?

Korzystając z tych wskazówek dotyczących SEO i pozycjonowanie stron profilowych na Facebooku, poprawisz ranking strony i zaczniesz przyciągać organiczny ruch z wyszukiwarek.

  1. Nazwij swoją stronę na Facebooku i uzyskaj dobry URL
  2. Podaj szczegółowe informacje o swojej firmie
  3. Linkuj do swojej strony na Facebooku ze wszystkich zasobów internetowych
  4. Zoptymalizuj informacje o stronie i posty pod kątem słów kluczowych

Właściwa nazwa stron na Facebooku

Pierwszą rzeczą, której potrzebujesz, jest nazwa firmowej strony na Facebooku, aby mogła być pozycjonowana w Google dla firmowych zapytań wyszukiwania. Pomaga to wyświetlać się nad witrynami stron trzecich, w których znajdują się przewodniki porównujące marki lub recenzje produktów. Idealna nazwa strony pasowałaby do nazwy firmy we wszystkich mediach społecznościowych, witrynach internetowych i wykazach firm. Jednak czasami ta zasada jest trudna do przestrzegania. Jeśli strona o podobnej nazwie już istnieje, będziesz musiał poprawić nazwę swojej firmy, dodając odpowiednie słowa kluczowe lub frazy. Jeszcze jedną rzeczą, która pomaga SEO na Facebooku, jest uzyskanie niestandardowego adresu URL niestandardowej nazwy użytkownika dla Twojej strony biznesowej. Zamiast domyślnego tekstu z losowymi liczbami – postaraj się o adres URL oraz nazwę użytkownika, które są łatwa do zapamiętania i znalezienia na platformie. Pozyskując dedykowany adres URL, spełniasz ogólne zalecenia Google dotyczące tworzenia czystych semantycznych adresów URL optymalnych pod kątem SEO. Nazwa powinna być krótka i chwytliwa. Najlepszym formatem jest zachowanie nazwy marki na początku, zgodnie z docelowym słowem kluczowym z sugestii Facebooka.

Wpływ szczegółowe informacje o firmie na pozycjonowanie

Korzystne jest podanie jak największej ilości informacji o swojej firmie. Wyszukiwarki użyją tych danych, aby dopasować Twoją stronę do zapytań wyszukiwania opartych na lokalizacji i wyszukiwaniu typu „blisko mnie”. Dlatego upewnij się, że wybrałeś odpowiednią kategorię biznesową i podaj: kontakt, lokalizację, godziny otwarcia, zakres cen, inne dane biznesowe. Pamiętaj, że Google pokaże informacje z sekcji O mnie we fragmencie tekstu na temat Twojej strony. Informacje wyświetlane we fragmentach strony na Facebooku są różne, ale najczęściej Google pobiera następujące dane, aby fragment zawierał konkretne informacje: adres URL strony i kategoria strony biznesowej, nazwa strony na Facebooku, krótki opis z sekcji Informacje na karcie Strona główna (należy pamiętać, że Google często ignoruje długie, mało informacyjne lub spamerskie opisy), statystyki strony dotyczące polubień, obserwujących i zameldowań, ocena i liczba głosów z zakładki Recenzje, zakres cen produktów lub usług. Jak możesz zauważyć, Google kładzie nacisk na wskaźniki społecznościowe i zaangażowanie we fragmentach stron na Facebooku (analogicznie jak indeksuje strony internetowe). Aby Twój opis wyglądał dobrze, zachęcaj lojalnych klientów do wspierania i polecania Twojej firmy na Facebooku. Karta „Recenzje” zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ często sama znajduje się w rankingu Google. Dzięki temu możesz uzyskać jeszcze jedną pozycję w SERP (strony wyników wyszukiwania) dla zapytań związanych z marką. Fragment strony Opinie zawierałby najnowszą rekomendację pozostawioną przez klientów, a także ocenę Twojej marki.

Linkowanie czyli linbuilding stron na Facebooku ze wszystkich zasobów internetowych

Kolejnym łatwym krokiem jest link do swojej strony na Facebooku ze wszystkich innych kanałów. Obejmuje to zasoby, takie jak: stopka witryny, posty na blogu, konto Google Moja Firma, podpis e-maila, pozostałe profile w mediach społecznościowych. To sygnalizuje wyszukiwarkom, że ta strona należy do Twojej firmy i jest zaufanym źródłem informacji. Jeśli chodzi o SEO, powiązanie Twojej strony na Facebooku z Twoją witryną przyspieszy jej indeksowanie w Google. Pokaże również, że ta strona jest odpowiednia do rankingu dla zapytań związanych z marką. SEO Twojej witryny wygrywa dzięki otrzymywaniu pozytywnych sygnałów społecznościowych i ruchu polecającego z Facebooka. Tworząc obserwowanie Twojej strony, powiązanie pomoże Twoim obecnym klientom znaleźć Cię na Facebooku.

Optymalizowanie informacji o stronie (i posty pod kątem słów kluczowych pod pozycjonowanie)

Ogólne zasady optymalizacji SEO na stronie dotyczą stron na Facebooku. Aby uzyskać pozycję w rankingu słów kluczowych SEO, należy je równomiernie rozmieścić w sekcjach strony biznesowej i naturalnie dopasować do tekstu. Rozważ dodanie odpowiednich słów kluczowych do nazwy strony, opisu i każdego publikowanego posta. Aby szybko opracować optymalny zestaw słów kluczowych dla swojej strony na Facebooku, użyj narzędzia do badania słów kluczowych. Na przykład wprowadzenie głównego słowa kluczowego w wybranym narzędziu propozycji słów kluczowych rankingu - spowoduje uzyskanie inteligentnych sugestii podobnych, powiązanych i zbliżonych słów kluczowych. W ten sposób otrzymujesz listę wszystkich słów kluczowych z długim ogonem i słów kluczowych o niskim poziomie trudności, których możesz użyć. Aby uzyskać najlepsze wyniki SEO, należy pamiętać o kilku niuansach. Po pierwsze, nie bądź spamerem i nie denerwuj swoich klientów upychaniem słów kluczowych. Po drugie, nie wybieraj słów kluczowych o niepewnym zamiarze wyszukiwania i dużej konkurencji. Zamiast tego wybierz bardziej szczegółowe słowa kluczowe z długim ogonem, które generują wysoko kwalifikowany ruch. Pomyśl o agencji internetowej oferującej usługi SEO dla Facebooka. Istnieje wiele opcji słów kluczowych, na które można kierować reklamy w swojej niszy biznesowej. Lepiej jednak powstrzymać się od optymalizacji ogólnych i masowych słów kluczowych, takich jak „agencja SEO”. Zamiast tego, słowo kluczowe o małej objętości, takie jak „pozycjonowanie stron Bielsko - Biała online”, pomoże dotrzeć do bardziej odpowiedniego segmentu rynku. Jeśli użyjesz wybranych słów kluczowych w każdym poście, masz większe szanse na uzyskanie potrzebnego wzrostu w rankingu w wyszukiwarce na Facebooku. Facebook ma tendencję do pokazywania użytkownikom najnowszych odpowiednich treści, gdy wpisują cokolwiek w polu wyszukiwania.

Uzyskaj linki zwrotne z wiarygodnych stron internetowych osób trzecich

Budowanie linków zwrotnych to kolejna technika SEO, która ma zastosowanie do optymalizacji strony na Facebooku. Liczba i jakość linków odsyłających do Twoich stron jest dla Google najważniejszym czynnikiem w rankingu. Strony na Facebooku nie są wyjątkiem. Linki zwrotne z autorytetów zasygnalizują Google, że treści, które publikujesz na swojej stronie na Facebooku, są warte przeczytania. Użyj odpowiednich słów kluczowych jako kotwic dla tych linków, co pomoże poprawić pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania dla tych samych słów kluczowych. Możesz dodać adres URL swojej strony na Facebooku do różnych miejsc, na przykład przejrzeć witryny, w których masz profile biznesowe, aby rozpocząć. Chociaż te linki zwrotne zostałyby oznaczone jako „nofollow” i nie wpłyną zbytnio na twój ranking, potrzebujesz ich do bardziej naturalnego profilu linków. Jeśli napisałeś artykuł, ale brakuje mu linków zwrotnych, nie będzie on dobrze oceniany. Musisz zbudować linki do artykułu, aby uzyskać wyższą pozycję w Google. Co najważniejsze, uzyskaj linki zwrotne z odpowiednich witryn o wysokim autorytecie domeny, dlatego koniecznie rozważ skontaktowanie się z wpływowymi osobami, blogerami i partnerami biznesowymi w celu blogowania gości i współpracy. Mogą odnosić się do treści na Facebooku w swoich recenzjach produktów. Mogą też umieszczać u siebie zrzuty ekranu Twoich postów. Na koniec sprawdź, czy Twojej konkurencji udało się zbudować linki do swoich stron na Facebooku. W tym celu możesz potrzebować narzędzia do sprawdzania linków zwrotnych w swoim arsenale SEO. Jeśli znajdziesz konkurenta z udaną strategią linkowania, możesz podpatrzeć u niego różne możliwości budowania linków. Nasi eksperci posiadają różne narzędzia do analizy SEO, które mogą monitorować, jak sobie radzisz w swojej niszy. Jesli chcesz z tego skorzystac – jesteśmy do dyspozycji.

Wypróbuj pozycjonowanie stron na Facebooku

Pozycjonowanie Facebooka jest tego warte. Nie licz na to, że Twoja strona na Facebooku będzie konkurować z długimi stronami sprzedażowymi lub postami na blogu o słowa kluczowe o dużej objętości. Szybciej uzyskasz lepsze wyniki, optymalizując je pod kątem bardziej szczegółowych, długich i konkretnych słów kluczowych. Optymalizacja strony na Facebooku nie będzie kosztować dużo czasu ani wysiłku. Mimo to może zapewnić cenne korzyści. Zwiększy widoczność Twojej firmy w wyszukiwaniach lokalnych. Gdy tylko Twoje zakładki „Strona główna” i „Recenzja” na Facebooku zaczną pozycjonować się pod kątem zapytań związanych z marką, otrzymasz kolejną dźwignię do zarządzania reputacją. Jeśli chodzi o samą stronę na Facebooku, gdy zajmuje wysokie miejsce w Google, uzyska więcej organicznych polubień, obserwujących i konwersji.

Zobacz także: