Etyka w pozycjonowaniu stron

  • Autor: Marta
etyka w pozycjonowaniu stron
etyka w pozycjonowaniu stron

Pozycjonowanie warto prowadzić w sposób etyczny

W związku z ogromną konkurencją na wyszukiwarkach internetowych oraz wzrostem trudności w pozycjonowaniu, niektóre firmy zaczęły stosować różnorodne metody pozycjonowania, w tym takie, których nie akceptują twórcy wyszukiwarek lub nie są zgodne z zaleceniami i regulaminami dla tworzących strony. Nieetycznie pozycjonowane strony "zaśmiecają" bowiem wyniki wyszukiwania. Do nieetycznych metod pozycjoniwania zalicza się na przykład:

  1. Duże nagromadzenie słów kluczowych
  2. Słowa kluczowe niezgodne z treścią
  3. Ukrywanie słów kluczowych, np. użycie tekstu w kolorze tła, umieszczenie na niewidocznym elemencie lub w miejscu zwykle nie oglądanym przez użytkownika
  4. Cloaking (ang. cloak - płaszcz) - serwowanie robotom wyszukiwarek (rozpoznawanych np. po adresach lub tzw. User agent) specjalnie spreparowanej wersji strony.
  5. Wiele innych zaawansowanych nielegalnych metod

Wykrycie stosowania nielegalnych technik pozycjonownaia może jednak przynieść odwrotny skutek - całkowitą eliminację danej strony z wyników danych wyszukiwarek. Firma Exponet gwarantuje Klientowi, że wszystkie wykorzystywane przez nią metody pozycjonowania są zgodne z wytycznymi i regulaminami wyszukiwarek, a kod strony będzie zgodny z wymogami standardów W3C.

Przeczytaj również: