Pozycjonowanie stron minimalistycznych

  • Autor: Monika
pozycjonowanie malych stron internetowych jest mozliwe
pozycjonowanie malych stron internetowych jest mozliwe

Czy da się pozycjonować taki projekt w Google?

Minimalistyczny design strony – po czym go rozpoznać i jak pozycjonować taki projekt?

Minimalistyczna strategia projektowania stron internetowych to taka, która ma na celu uproszczenie interfejsów poprzez usunięcie zbędnych elementów lub treści, które nie obsługują zadań użytkownika. Jak wykonać prawidłowe pozycjonowanie stron ? Aby zredukować stronę internetową tylko do jej najbardziej potrzebnych elementów, projektanci muszą zaakceptować kaskadę konsekwencji, które wpływają zarówno na interfejs użytkownika (UI), jak i zawartość strony. Wiele cech wizualnych powszechnie kojarzonych z minimalizmem to wybory, które szczególnie dobrze służą podstawowej strategii minimalizmu i dlatego w większości przypadków zostały przyjęte wraz z minimalizmem.

Czy modny minimalizm na stronie www zawsze się sprawdza? Projektowanie stron internetowych, podobnie jak język, jest definiowane przez sposób, w jaki ludzie z niego korzystają. Słowo „minimalizm” jest często rzucane, ale trudno jest dokładnie określić, jakie cechy definiują minimalistyczny projekt strony internetowej. Aby dokładniej określić, czym w praktyce jest minimalistyczny design, przeanalizowaliśmy wiele minimalistycznych stron internetowych. Pamiętaj, że popularność techniki projektowania niekoniecznie oznacza, że zawsze odpowiada na potrzeby użytkowników i optymalizuje rentowność lub inne cele biznesowe. Dlatego niektóre z tych pomysłów projektowych mogą wspierać cele biznesowe, inne mogą szkodzić Twojej rentowności – ostatecznie decyzja jest uzależniona od konkretnych potrzeb danej niszy biznesowej, a my w Exponet pomożemy Ci rozpoznać projekt idealny i niewykluczone, że będzie to właśnie ten minimalistyczny. Skuteczne pozycjonowanie stron to podstawa. Definiowanie cech minimalizmu Jakie więc cechy były obecne w większości minimalistycznych projektów? Wśród cech definiujących minimalizm umieszczamy te, które występują w co najmniej trzech czwartych analizowanych przez nas stron internetowych. Płaskie wzory i tekstury W ciągu ostatnich kilku lat społeczność projektantów odeszła od skeumorfizmu w kierunku czysto cyfrowych reprezentacji rzeczy bez fizycznych metafor. Płaskie interfejsy nie wykorzystują żadnych oczywistych świateł, cieni, gradientów ani innych tekstur, które sprawiają, że elementy interfejsu użytkownika wyglądają na błyszczące lub trójwymiarowe. Niektórzy projektanci uważają, że trend projektowania płaskiego wyrósł z popularności minimalistycznego projektowania interfejsu użytkownika.

Te dwa trendy są niezwykle kompatybilne - usuwanie niepotrzebnych cieni, gradientów i tekstur jest zgodne z głównym celem minimalizmu, jakim jest wyeliminowanie niepotrzebnych. Te dwa elementy mają tendencję do współwystępowania tak często, że wyrażenie „projekt płaski” jest często (mylnie) używane zamiennie z „projektem minimalistycznym”. Trendy są podobne, ale nie takie same. Płaska konstrukcja ogólnie odnosi się do tekstur, ikon lub grafiki w interfejsie. Minimalistyczny projekt dotyczy większych lub nadrzędnych strategii dotyczących: treści, funkcji, układu. Interfejs może być płaski, ale nie minimalistyczny. Płaskie projekty często nie informują użytkowników, które elementy można wybrać lub kliknąć. Uważamy, że lepszym podejściem jest kompromis między płaskim i skeumorficznym — w większości płaski projekt, ale z klikalnymi elementami, które użytkownicy mogą łatwo rozpoznać. Biorąc pod uwagę, że płaska konstrukcja jest pomysłem projektowym, który najprawdopodobniej zostanie użyty niewłaściwie i pogorszy wrażenia użytkownika, szkoda, że jest to najbardziej rozpowszechniona z głównych cech minimalistycznego projektowania stron internetowych. Ograniczona lub monochromatyczna paleta kolorów W większości minimalistycznych interfejsów kolor jest używany strategicznie, aby wzbudzić zainteresowanie wizualne lub skierować uwagę bez dodawania jakichkolwiek dodatkowych elementów projektu lub rzeczywistej grafiki. Ponieważ mniej informacji wizualnych walczy o uwagę użytkownika, palety kolorów są bardziej zauważalne i będą miały większy wpływ na oddziaływanie witryny.

Minimalistyczne palety kolorów to odejście od zderzających się, wyrazistych kolorów popularnych w latach 2000. projektowania stron internetowych. Stonowane schematy kolorów mają na celu uniknięcie psucia treści, która w przypadku obrazów nadal może być jaskrawo zabarwiona. Wiele minimalistycznych projektów jest albo monochromatycznych, albo wykorzystuje tylko jeden odważny kolor jako akcent i używa go do – oszczędnie – podkreślenia najważniejszych elementów witryny. Te akcentowane elementy są zwykle klikalne. Oceniając użycie koloru w przykładowych witrynach, przyjrzeliśmy się kolorom tła, logo, elementom nawigacyjnym, ikonografii i typografii, ale nie braliśmy pod uwagę obrazów treści (takich jak fotografie) jako części palety kolorów. Prawie połowa badanych witryn używała monochromatycznej palety kolorów. Prawie tyle samo stron internetowych używało jednego lub dwóch kolorów akcentujących w skądinąd monochromatycznej palecie barw, wiele stron używało też wyłącznie odcieni bieli, czerni i szarości. Popularność tej konkretnej cechy jest poprawą w tym sensie, że odsuwa ona interfejsy od sprzecznych schematów kolorów, które kiedyś dominowały w sieci. Jednak przy stosowaniu ograniczonej palety kolorów należy wziąć pod uwagę pewne kwestie. Na co zwrócić uwagę w kolorach minimalistycznej strony www? Upewnij się, że schemat kolorów wykorzystuje wystarczający kontrast, aby był czytelny dla osób z ograniczonym wzrokiem lub ślepotą barw - ma to wpływ na pozycjonowanie. Celowo i konsekwentnie używaj kolorów akcentujących, aby podkreślić bardzo ważne informacje lub podstawowe działania. Funkcje i elementy objęte ograniczeniami Projektanci, którzy przyjmują minimalistyczną strategię projektowania, muszą wziąć pod uwagę każdy element w swoich interfejsach i wyeliminować te, które nie są wymagane do obsługi podstawowej funkcjonalności lub przekazu witryny. „Elementem” w tym kontekście może być dowolna pojedyncza jednostka interfejsu - w tym między innymi: elementy menu obrazy grafika linie tekstury (jak gradienty) czcionki ikony Trudno ocenić, czy interfejs zawiera „niepotrzebne” elementy bez bezpośredniego pytania projektantów witryn, co pominęli, oraz bez znajomości docelowych użytkowników i zadań. Aby ta cecha była mierzalna, skupiliśmy się na ocenie, czy interfejs zawiera elementy graficzne, które nie służą żadnemu oczywistemu celowi. W większości przypadków minimalistycznych witryn unikało niepotrzebnych elementów graficznych. Im więcej rzeczy znajduje się w interfejsie użytkownika (co ma wływ na pozycjonowanie stron), tym więcej rzeczy użytkownicy muszą przetworzyć. W tym miejscu projektanci mogą rozpraszać się dążeniem do czystego, nowoczesnego, minimalistycznego interfejsu — i ostatecznie wycinać przydatne treści.

Trzymanie się sztywnego, utylitarnego podejścia może stworzyć uproszczone projekty poprzez wyeliminowanie rozpraszających funkcji i treści. Upewnij się tylko, że nie utrudniasz użytkownikom podstawowych zadań, usuwając lub ukrywając potrzebne im treści. Zmaksymalizowana ujemna przestrzeń Usunięcie lub wykluczenie elementów ze strony internetowej z konieczności pozostawia pustą przestrzeń. Przestrzeń ujemna (zwana także białą) to nazwa nadawana pustym obszarom interfejsu. Jest ona niemal synonimem minimalistycznych interfejsów. Wielu minimalistycznych projektantów używa tej przestrzeni jako narzędzia na pozycjonowanie stron do próby skierowania uwagi użytkowników i umożliwienia im łatwiejszego przetrawienia treści. Biorąc pod uwagę te silne twierdzenia o ujemnej przestrzeni jako cesze definiującej minimalizm, zaskakujące jest to, że nie każda z przykładowych, sprawdzanych przez nas witryn wykorzystywała je w dużej ilości w swoich projektach. Odpowiednie wykorzystanie białej przestrzeni może pomóc zwrócić uwagę na ważne treści. Decydując o tym, jak rozmieścić taką przestrzeń w swoich projektach, zastanów się nad następującymi pytaniami: Jak dodanie lub usunięcie ujemnej przestrzeni wpłynie na komunikowaną hierarchię strony? Jak ujemna przestrzeń wpłynie na treść wyświetlaną u góry strony? Złożenie strony nadal ma znaczenie: użytkownicy będą przewijać, jeśli mają ku temu powód, ale zwracają większą uwagę na treść u góry strony. W jaki sposób ujemna przestrzeń wpłynie na koszt interakcji: czy użytkownicy będą musieli ciężej pracować, aby dotrzeć do potrzebnych im informacji? Jak ujemna przestrzeń będzie musiała się zmieniać przy różnych rozdzielczościach? Fantazyjne użycie typografii Podobnie jak kolor, pogrubiona lub duża typografia staje się kolejnym narzędziem do komunikowania znaczenia, gdy na stronie jest niewiele elementów.

Skuteczne wykorzystanie interesującej typografii może pomóc zrekompensować mniejszą liczbę elementów, takich jak zdjęcia i grafika, i sprawić, że minimalistyczny projekt stanie się bardziej atrakcyjny wizualnie. Różnice w rozmiarze, grubości i stylu czcionki mają kluczowe znaczenie dla pomagania użytkownikom w zrozumieniu hierarchii i względnego znaczenia tekstu. Duża część sprawdzanych przez nas minimalistycznych witryn wykorzystywała typografię do przekazywania znaczenia lub wzbudzania zainteresowania wizualnego. Używanie obrazów do tekstu może pozwolić na użycie niestandardowych czcionek, ale wydłuży to czas ładowania strony, będzie wymagało dodatkowych rozważań dotyczących skalowania w różnych rozdzielczościach i może powodować problemy z dostępnością. Korzystanie z czcionek internetowych jest lepszym rozwiązaniem, ale pamiętaj, że czcionki internetowe również mogą mieć negatywny wpływ na wydajność. Pamiętaj, że zwracanie uwagi na pogrubioną typografię jest przydatne tylko wtedy, gdy ten tekst przekazuje sensowne informacje. Uważaj na przesadzenie z wyszukaną typografią: użytkownicy mogą zignorować przeformatowany tekst, jeśli za bardzo przypomina reklamę. Istnieje delikatna równowaga między wyraźnie odważną typografią a rozpraszającą. Świetny projektant znajdzie się po prawej stronie tej równowagi, ale jeśli twoi projektanci są mniej wykwalifikowani w stosowaniu zaawansowanej typografii, bezpieczniej jest zachować ostrożność, aby uzyskać dla swojej witryny ostatecznie naprawdę pożądany efekt.