Jak długo się czeka na efekty pozycjonowania?

  • Autor: Wojtek
Pozycjonowanie to proces długofalowy
Pozycjonowanie to proces długofalowy

Pozycjonowanie jako proces długofalowy.

Czas niezbędny do osiągnięcia wysokich pozycji w Google jest pojęciem bardzo szerokim i nie da się jednoznacznie określić ram czasowych niezbędnych do wypozycjonowania danego serwisu. Zależy to nie tylko od potencjału wyjściowego strony, jej jakości i wartości merytorycznej treści. Trzeba bowiem brać po uwagę rodzaj branży, ilość wyników (czyli konkurencyjnych stron, które musimy wyprzedzić w wyścigu o dane pozycje). Naturalną rzeczą jest, iż czas potrzebny na pozycjonowanie strony pod mniej obleganymi słowami, o mniejszej ilości wyników wyszukiwania będzie krótszy niż czas potrzebny na wypozycjonowanie tzw. trudnych tematów. Struktura słów kluczowych ma również wpływ na pozycjonowanie albowiem słowa ogólne zwykle są wielokrotnie cięższe i trudniejsze do wypozycjonowanie niż frazy rozbudowane, składające się z kombinacji słów o ich dużej ilości. Są branże specjalistyczne o stosunkowo małej ilości podmiotów konkurencyjnych. Podobnie szybciej zatem będzie wypozycjonować frazę związaną z pozycjonowaniem lokalnym (przykład "Pozycjonowanie Bielsko"), trudniej natomiast frazę ogólnopolską (przykład - sama fraza "pozycjonowanie"). Oczywiście ma to swoje odbicie w zasadzie we wszystkich możliwych gałęziach usług i produktów. Uzyskanie pozycji lokalnych w przypadku współpracy z firmą pozycjonującą o dużym doświadczeniu w większości przypadków wiążę się ze stosunkowo niedługim czasie oczekiwania na satysfakcjonujące pozycje. Natomiast w przypadku już tej samej branży ale w aspekcie pozycjonowania ogólnopolskiego, uzyskanie pozycji już w samej pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania może być praktycznie niemożliwe w skali miesiąca czy nawet lat, gdyż ilość rozbudowy niezbędnego zaplecza wiąże się z niemożliwymi w pewnych przypadkach do oszacowania potrzebach wielkościowych, ilościowych i jakościowych związanych wprost nie tylko z nakładami finansowymi przeznaczanymi na pozycjonowanie ale również z czasem niezbędnym na wdrożenie ogromnej ilości pracy. Istnieją też strony które już po pierwszej indeksacji w Google lądują na wysokich pozycjach (dzięki temu iż są perfekcyjnie wykonane od strony kodu, treści oraz optymalizacji). Podane powyżej oba przypadki są oczywiście skrajne i w praktyce firma dobrze pozycjonująca poradzi sobie w przypadku każdej branży, będzie w stanie estymować niezbędny czas i nakłady potrzebne do uzyskania odpowiedniego efektu czyli wyniku. W każdym jednak przypadku musimy rozumieć i pojmować pozycjonowanie stron jako proces długofalowy ale też strategiczny w marketingowym aspekcie funkcjonowania każdej firmy w obecnych czasach. Aby określić czas po upływie którego osiągnęliśmy satysfakcjonujące pozycje, musimy najpierw określić cel co chcemy osiągnąć i co daje już pierwsze zadowalające efekty. Istnieją albowiem przypadki iż zaniedbane przez lata pod kątem optymalizacji strony, zaczęły generować ruch już w ciągu pierwszych dni po wykonanej przebudowie, restrukturyzacji a czasem i podstawowej optymalizacji. Czy zatem firma pozycjonująca może nam gwarantować, że konkretny efekt (konkretne słowa na konkretnych miejscach) pojawią się za miesiąc, dwa czy trzy? Firma pozycjonująca, która deklaruje taką wiedzę powinna być już na wstępie nie brana pod uwagę poważnie. Doświadczone firmy pozycjonujące, działające w branży na przestrzeni lat mogą wyciągać pewne wnioski ale z efektów tylko i wyłącznie swojej pracy, bazując na informacjach z własnych statystyk. Czy zatem pozycjonowanie jest tanie czy drogie? Wszystko zależy kto jest inwestorem (gdyż pozycjonowanie należy traktować jako długotrwałą inwestycję dla swojej działalności). W jednym przypadku (dla działalności usługowej generującej średnie zyski i w dodatku na określonym rynku odbiorców) kwota ta może zaczynać się od stu-kilkudziesięciu złotych. W innych przypadkach nawet nakłady setek czy tysięcy złotych nie zagwarantują pozycji jak za przysłowiowym "pstryknięciem palca". Wiele osób które prowadzi małe czy średnie biznesy często zastanawia się czy stać ich na pozycjonowanie. Dlatego też firmy które mają w swojej ofercie sztywne pakiety o przewidzialnych stałych budżetach tak naprawdę nie wychodzą na przeciw swoim Klientom. Firma pozycjonująca od lat, która zna rynek potrafi albowiem dostosować swoją ofertę nie tylko pod konkretne potrzeby i oczekiwania Klienta, ale także w odniesieniu do budżetu jakim on dysponuje. Opierając się na analizie witryny klienta, wielkości jego konkurencji, sprecyzowaniu nie tylko oferty ale i klienta docelowego oraz geograficznego obszaru działania, doświadczona firma pozycjonująca jest w stanie znaleźć rozwiązania jak najbardziej optymalne czyli takie gdy z możliwie jak najniższym budżecie jest w stanie sprowadzić do danej firmy możliwie jak najwięcej potencjalnych klientów. Czy istnieje ryzyko iż poniesione nakłady na pozycjonowanie nie przyniosą żadnego efektu? W przypadku firmy Exponet takie ryzyko nie istnieje, gdyż u nas (w odróżnieniu od innych firm nie tylko w mieście Bielsko-Biała ale innych) Klient nie ponosi żadnych opłat ani kosztów związanych z jakimikolwiek działaniami i pracami podejmowanymi przez naszą firmę na jego rzecz przed uzyskaniem efektów określonych w umowie. Warto zatem wybrać taką firmę z którą rozliczenia są przejrzyste, czytelne a opłata pobierana jest wówczas gdy pozycje są osiągnięte (czyli Klient zarabia). Wykonywane przez nas pozycjonowanie jest prowadzone w oparciu o strategię długofalową ale też dająca oczekiwane rezultaty w możliwie najszybszym czasie.