Pozycjonowanie dla małych i średnich firm

  • Autor: Monika
optymalizaca wazna dla malych i srednich firm
optymalizaca wazna dla malych i srednich firm

Optymalizacja strony pod SEO dla małych i średnich firm

Pozycjonowanie stron internetowych to proces ciągły. Chociaż nie ma jednego magicznego rozwiązania, istnieje kilka ogólnych praktyk, które możesz zacząć wdrażać już dziś, aby poprawić rankingi w wyszukiwarkach.

Zrozumienie optymalizacji witryny SEO - Po pierwsze, musisz zrozumieć intencje stojące za optymalizacją witryny SEO. Zapewni to, że właśnie - zrozumiesz proces i będziesz zajmować się sprawami z większą przejrzystością i skutecznością. Ostatecznym celem jest pomoc Google w wykonywaniu swojej pracy. Tak, Twoim osobistym celem może być zwiększenie liczby potencjalnych klientów i konwersji z wyszukiwarek, ale robisz to, pomagając Google wykonywać swoją pracę. Wszyscy kochamy Google, ponieważ szybko i łatwo pomaga nam znaleźć to, czego szukamy. Kiedy szukasz restauracji typu fast food podczas podróży, zobaczysz restauracje blisko Ciebie, a nie te, które zostawiłeś za sobą blisko domu. Google jest sprytny i rozumie Twoje intencje, a Ty możesz pomóc Google odnieść się do Ciebie w podobny sposób, optymalizując swoją witrynę. Zasadniczo chcesz mieć pewność, że mówisz Google, że jesteś odpowiedni w określonym obszarze.

Prawdopodobnie nie musisz wyskakiwać, gdy ktoś szuka lokalnych restauracji, ale chcesz się pojawić, gdy szuka fotografa ślubnego lub coacha biznesowego. Ponownie, nie trafisz od razu na pierwsze miejsce, ale możesz zacząć opracowywać strategię już teraz i powoli dostrzegać wzrost, wykonując następujące czynności.

Popraw swoje SEO na stronie

Strony internetowe a SEO na stronie bierze pod uwagę zawartość Twojej witryny — od tekstu na stronie głównej po strukturę adresu URL i szybkość mobilną. Na potrzeby tego artykułu chcemy sprawę nieco uprościć, aby nauczyć Cię elementów SEO, które możesz zastosować bez zbytniego przytłaczania. Będzie to największa lista kontrolna z tego postu, ale najważniejsza, ponieważ treść na Twojej stronie wpływa nie tylko na rankingi w wyszukiwarkach, ale także na prawdopodobieństwo, że leady zarezerwują Cię lub kupią Twoje produkty. Jeśli Twoja treść zostanie znaleziona, ale nie spowoduje faktycznej sprzedaży, jest bezużyteczna! Cokolwiek robisz, upewnij się, że masz wysokiej jakości, angażujący tekst na wszystkich stronach swojej witryny. Stamtąd możesz zacząć stosować poniższe. Skorzystaj z bezpłatnego Planera słów kluczowych Google lub innego narzędzia do badania słów kluczowych, aby wybrać jedno główne, konkretne słowo kluczowe na stronę internetową, na którym chcesz się skoncentrować. Zasadniczo optymalizujesz każdą stronę pod kątem określonego zapytania wyszukiwania, próbując wyświetlić tę stronę w wynikach wyszukiwania. Na przykład strona główna może być zoptymalizowana pod kątem frazy kluczowej „Fotograf ślubny Bielsko”, ale strona z informacjami może być zoptymalizowana pod kątem „Fotograf ślubny śląskie”. Dzięki temu możesz wybrać wiele fraz kluczowych, które Twoim zdaniem są odpowiednie dla Twojej witryny.

Celuj w słowa kluczowe

Celuj w słowa kluczowe, które:

  1. są specyficzne dla tego, co robisz
  2. mają co najmniej 100 miesięcznych wyszukiwań
  3. mają konkurencję na niskim bądź średnim poziomie

Dla każdej strony użyj tego słowa kluczowego w tytule strony, adresie URL, opisie meta i oczywiście w tekście rzeczywistej strony internetowej.

Przejrzyj tytuły stron i opisy meta

Nie są tak skomplikowane, jak się wydaje. To tylko ustawienia, jakie masz, określające sposób wyświetlania witryny w wynikach wyszukiwania. Tutaj chcesz skupić się na jasnym i prostym opisie każdej strony internetowej, a także zachęcić użytkowników do klikania na Twoją stronę zamiast na stronę konkurencji. Utrzymuj krótkie tytuły stron, poniżej 60 znaków, i jeśli to możliwe, postaraj się, aby opisy meta nie przekraczały 155 znaków. Reszta może zostać odcięta.

Dodaj tekst alternatywny do grafik i zdjęć na stronie

Czy wiesz, że obrazy na stronie www odgrywają ważną rolę w rankingach wyszukiwarek? Użytkownicy mogą nawet znaleźć Cię w wyszukiwarce grafiki Google (co jest definitywną możliwością w kontekście wyżej wspomnianego przykładu wycelowanego w fotografów). W każdym obrazie użyj zaawansowanych ustawień witryny, aby edytować tekst alternatywny. Użyj tego, aby dodać wybrane słowo kluczowe dla strony lub jasno i prosto opisać, co zawiera obraz. Bądź konkretny, zwięzły i przejrzysty w tym, co opisujesz.

Korzystaj z wewnętrznych linków

Oznacza to łączenie się z własnymi stronami internetowymi w treści Twojej witryny. Na przykład, jeśli mówimy tutaj o usługach SEO i chcemy Cię zachęcić do zapoznania się z naszą ofertą zapraszając tutaj – pozycjonowanie bielsko – to liczy się to jako link wewnętrzny. Ułatwiasz użytkownikom znalezienie treści, których szukają, co Google uwielbia!

Sprawdź swoje adresy URL

Twoje adresy URL powinny być krótkie, ładne i zawierać słowa kluczowe, jeśli ma to zastosowanie. Dla przykładu najlepiej, jeśli strona główna, informacje, usługi – czyli najważniejsze treści są proste i połączone z nazwą witryny i /home. Jednak w przypadku stron bloga można sobie pozwolić, by upraszczać adres URL, tak aby zawierał frazę kluczową dla bloga, a nie tekst wypełniający, taki jak „i” lub „w”. Przejrzyj swoje adresy URL i zobacz, gdzie możesz dodać słowa kluczowe lub uprościć długie adresy URL. Pamiętaj, że zmiana adresów URL może potencjalnie spowodować zerwanie linków, takich jak pinezki na Pintereście lub posty w mediach społecznościowych, które prowadzą do strony, jaką zaktualizowałeś. Zatem nie zapomnij, jeśli zdecydujesz się na taki krok w optymalizacji SEO dla swojej strony – nie zapomnij w rezultacie użyć narzędzia przekierowującego podczas zmiany adresów URL.

Przeczytaj udostępnianą treść

Strony internetowe a pozycjonowanie - Czy ma sens? Czy precyzyjnie trafia do Twoich odbiorców i ich potrzeb? Gdybyś był gościem swojej strony, czy byłbyś zainteresowany? Czy chcesz się skontaktować? Ulepszenie treści tak, aby odpowiadała na pytania i identyfikowała problem, który rozwiązujesz, będzie ogromnie pomocne. Zostawię to na tym etapie dla SEO na stronie, ale przejdźmy do innych aspektów Twojej witryny, nad którymi możesz pracować.

Bloguj i rób to regularnie

Jest to przytłaczające dla wielu małych firm, ale może być wyjątkowym sposobem na poprawę rankingu. Wyszukiwarki uwielbiają strony internetowe, które zawierają nowe, trafne treści. Jeśli opublikujesz sześciostronicową witrynę i nie będziesz jej aktualizować ani nie dodawać nowych treści przez rok, nic Ci to nie da. Ale jeśli zaczniesz blogować i udostępniać treści specyficzne dla Twojej firmy, które Twoi odbiorcy uznają za pomocne, zwiększysz swoją grę marketingu treści i powoli poprawisz rankingi w wyszukiwarkach! Podwójna wygrana! Oto kilka kluczowych wskazówek dotyczących bloga:

  1. Napisz co najmniej 300 słów na post.
  2. Zoptymalizuj post, używając tych samych technik tekstu alternatywnego i słów kluczowych, które zasugerowaliśmy powyżej
  3. Udostępnij post w mediach społecznościowych! Nie możesz polegać wyłącznie na wyszukiwarkach
  4. Pisz treści, którymi zainteresują się Twoi odbiorcy. Naucz czegoś, wyjaśnij swój proces itp.

Strony internetowe a linki zwrotne

Linki zwrotne to linki prowadzące do Twojej witryny z innych witryn. Linki zwrotne to wspaniały sposób na poprawę SEO, ale zabierają więcej czasu, ponieważ musisz stworzyć relacje z wysokiej jakości właścicielami witryn. Nie płać dziwnych sum pieniędzy twórcom linków zwrotnych, ponieważ często będą to linki zwrotne niskiej jakości, które mogą negatywnie wpłynąć na SEO. Zamiast tego wypróbuj poniższe wskazówki. Blog gościnny dla innych osób z Twojej branży - dołącz link do swojej witryny. Oto jak: dotrzyj do innych małych firm z propozycją bloga gościnnego. Określ temat, którego chcesz użyć. Możesz nawet zaoferować im możliwość gościnnego blogowania na swojej stronie internetowej. Pomaga to zarówno zwiększyć zasięg, jak i zapewnia link zwrotny dla obu stron. Jest to korzystne dla wszystkich! Dołącz do organizacji o dobrej reputacji i upewnij się, że członkostwo obejmuje listę katalogów lub link zwrotny. Obejmuje to organizacje takie jak:

  1. spółki handlowe
  2. strony internetowe dostawców
  3. inni specjaliści z branży

Jest też wiele stron internetowych, do których możesz dołączyć za opłatą członkowską, a wiele z nich zawiera link zwrotny. Media społecznościowe mogą technicznie również przydać się jako link zwrotny, zwłaszcza piny na Pinterest! Udostępniaj swoje blogi na Instagramie, przypinaj je na Pintereście i publikuj na Facebooku!

Utwórz pełną wizytówkę firmy w Google

Chociaż technicznie nie jest to wskazówka dotycząca SEO witryny, prowadzi ona użytkowników do Twojej witryny, więc zamieszczamy ją tutaj. Widziałeś to, jak niektóre wyniki wyszukiwania wyskakują ze szczegółowymi polami, podającymi godziny pracy, adres itp.? Możesz utworzyć je BEZPŁATNIE dla swojej firmy, co może ogromnie pomóc w SEO. Wypełnij całą listę informacji, które są tam potrzebne. Jeśli są informacje, które możesz dodać, dodaj je — godziny, opis, adres URL witryny, link do harmonogramu itp. Jeśli prowadzisz firmę usługową lub nie masz sklepu, możesz ukryć swój adres osobisty! To dość nieprofesjonalne, gdy użytkownicy trafiają na Twoją firmę i w końcu patrzą na zdjęcie Twoich drzwi wejściowych w Mapach Google. Google ma możliwość ukrycia Twojego adresu i dodania „obszarów działalności”. Użyj tej opcji i dodaj obszary lokalne. Dodatkowo zapytaj klientów o recenzje! Dodaje to element reputacji i wiarygodności, których nie możesz zapewnić sam sobie i pomaga w SEO.

Pozycjonowanie stron - Przydatne narzędzia do optymalizacji stron SEO - Planer słów kluczowych Google do badania słów kluczowych Yoast Plugin na WordPress do optymalizacji bloga Na koniec warto przypomnieć, że SEO to proces długofalowy. Prawdopodobnie nie zobaczysz nagłego wzrostu liczby wyświetleń po napisaniu jednego posta na blogu lub optymalizacji witryny. Wyniki mogą wymagać nawet od czterech do sześciu miesięcy. Google nie spieszy się z analizą Twoich wyświetleń, współczynników odrzuceń, treści itp. Zwraca szczególną uwagę na to, w jaki sposób prawdziwi ludzie wchodzą w interakcję z Twoimi treściami i czy są zadowoleni, gdy pojawiają się w wynikach wyszukiwania.