Rozszerz pozycjonowanie dzięki Landing Page

  • Autor: Ernest
pozycjonowanie landing page
pozycjonowanie landing page

Jakie znaczenie w marketingu odgrywają strony typu landing page?

Co to jest landing page? W najprostszy możliwy sposób landing page można określić jako wysoce spersonalizowaną tematycznie stronę, dotyczącą i opisującą stricte wybraną usługę, produkt czy tematykę, skierowaną do ściśle określonej grupy odbiorców. Z punktu widzenia współczesnego konsumenta, który wykorzystując coraz to nowe rozwiązania technologiczne staje się nie tyle bardziej leniwy co wygodny, to własnie strony internetowe typu landing page cieszą się dużą popularnością i są wykorzystywane systematycznie przez praktycznie wszystkie liczące się marki nie tylko na rynku krajowym ale i globalnym. Im większa firma, więcej świadczonych przez nią (różnorodnych) usług, czy szeroki wachlarz oferowanych produktów, tym większy szum informacyjny dla potencjalnego odbiorcy, Klienta - konsumenta. Kiedy zatem warto wykorzystać strony landing page? W aspekcie funkcjonalności tego typu stron od strony użytkownika można wyliczyć kilka zalet, które ułatwiają komunikację. Przede wszystkim landing page skupia się na konkretnej, spójnej merytorycznie treści dotyczącej wybranego produktu czy wybranej konkretnej usługi. Ta spójność powinna mieć swoje odzwierciedlenie w samej nawigacji, projekcie graficznym oraz szeroko pojętej użyteczności (user experience). Jakie w kontekście zagadnienia stron landing page ma pozycjonowanie?

Patrząc od strony wyszukiwarki Google, można potocznie rzecz ujmując stwierdzić iż "lubi ona" prosto mówiąc "konkretne strony na konkretny temat". Dbając o jakość swoich wyników Google premiuje w pozycjonowaniu serwisy o sprecyzowanej tematyce z w miarę możliwości obszernym ale spójnym merytorycznie kontentem. Budując pozycje latami, wiele firm wie iż rozpraszając się na wielowątkowe pozycjonowanie, tak naprawdę zaczynamy w "oczach" wyszukiwarki być definiowani (a tym sami silni) w pierwotnych zagadnieniach. Wiąże się to często ze spadkiem pozycji na słowach kluczowych pierwotnie branych pod uwagę. Dlatego też firmy wprowadzając nowe usługi czy produkty (często z zupełnie innych dziedzin niż pochodne produkty czy usługi będące dotychczasowym trzonem ich działalności) ma dylemat. Czy rozbudować pozycjonowanie strony "matki" o nowe frazy związane z wprowadzeniem nowego produktu czy usługi? Czy też może postawić na stworzenie autonomicznej strony traktującej stricte o nowej rzeczy? Chcąc uniknąć obaw o zachwianie pozycji macierzystego serwisu, warto bez ryzyka i rozproszenia postawić i zacząć pozycjonować kolejne "dziecko firmy", niezależnie i autonomicznie. Tutaj właśnie z pomocą przychodzą landing page. Satelitarne ale autonomiczne zarazem strony, zdefiniowane pod kątem wąskiego zakresu tematycznego (lecz niejednokrotnie bardzo rozbudowane w treści merytorycznie związane z danym problemem) stanowią znakomite rozwiązanie. Co możemy zyskać? Przede wszystkim tworzymy stronę o sprecyzowanej tematyce, dzięki czemu praktycznie od razu uderzamy z ofertą do wybranego targetu czyli określonej (i oczekiwanej) grupy odbiorców. Możemy domniemać, iż w przypadku przemyślanej i mądrze wykonanej strony landing page (dodatkowo zaopatrzonej w konkretną optymalizację i późniejsze rzetelne pozycjonowanie) wejścia na nią z naturalnych organicznych wyników nie będą przypadkowe. W przypadku serwisów wielotematycznych znaczna ilość wejść jest przypadkowa, spoza kontekstu.

Landing Pages w większości pozbawione są tej przypadłości. Kolejną istotną zaletą landing page jest ich ogólnie pojęte "wyspecjalizowanie" w wąskim kontekście tematyki. Dzięki czemu są one nie tyle premiowane, co uwzględniane przez Google. Gdzie na co dzień można się spotkać z w/w typem stron? Najprostszym przykładem mogą być producenci np. samochodów. Kazda marka ma swój serwis główny, w którym przedstawiona jest cała gama produkowanych modeli aut, szeroki wachlarz usług, serwisu, części zamiennych, wydarzeń, aktualności i innych treści w gąszczu których osoba wchodząca tam pierwszy raz może się przysłowiowo zagubić. Wprowadzając na rynek nowy model, producenci samochodów chcąc skupić przede wszystkim na nim uwagę potencjalnego nabywcy. Dlatego często tworzą autonomiczną stronę tylko i wyłącznie dla danego , nowego modelu wprowadzanego na rynek. Często się zdarza, że w/w strony albo publikowane są spod autonomicznej domeny mającej w swojej nazwie model nowego pojazdu (co też nie jest bez znaczenia i ma wpływ na pozycjonowanie), lub lokowane na sub-domenach domeny głównej.