Skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google

  • Autor: Teresa
skuteczne pozycjonowanie elementem sukcesu w marketingu
skuteczne pozycjonowanie elementem sukcesu w marketingu

Jak skutecznie pozycjonować - poradnik

Skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google. Kilka słów na temat teorii pozycjonowania. Jak samodzielnie wypozycjonować stronę www lub sklep internetowy? Należy zapoznać się z szeregiem zagadnień z jakim powiązane jest pozycjonowanie. Na internecie istnieje masa różnego rodzaju poradników SEO traktujących o procesie pozycjonowanie w mniej lub bardziej profesjonalny sposób. Powstaje na naszej stronie obszerne i rozwijane w czasie. Każdy kto zaczyna samodzielne pozycjonowanie stron ma wiele pytań apropo jak do tego podejść, jak zacząć lub czym się kierować. Gdzie i jakiej wiedzy należy szukać? Istnieje wiele początkowych pytań, w jaki sposób rozpocząć pozycjonowanie, od jakich etapów zacząć oraz z jakich narzędzi korzystać i w jakiej kolejności. Wielu ludzi zadaje sobie też pytanie jaką wiedzę początkową należy posiadać, co jest niezbędne do wdrożenia skutecznego pozycjonowania a czego należy unikać. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google to bardzo szerokie i wieloaspektowe zagadnienie, dlatego też warto zacząć poznawać temat od początku czyli co to jest pozycjonowanie i jaką zależność między pozycjonowaniem mają strony internetowe. Pozycjonowanie należy rozpocząć od poznania niezbędnej teorii oraz od zapoznania się ze słownikiem pojęć podstawowych. Należy się zaznajomić z tym czym różni się pozycjonowanie stron internetowych od innych form reklamy w internecie. Pozycjonowanie stron jest zespołem podjętych działań, mających finalnie na uwadze doprowadzenie do zwiększenia pozycji danej witryny w wyszukiwarce Google po wpisaniu konretnego zapytania będące wyszukiwaną frazą czyli tzw. słowa kluczowego, których ilość jest praktycznie nieograniczona, podobnie jak stopień złożoności frazy kluczowej, której długość jest teoretycznie nieograniczona.

Projektowanie stron internetowych to trudny temat. Ludzie mają różne opinie na temat tego, co stanowi dobry projekt strony, a co nie. Niektórzy uważają, że Twoja witryna musi być super elegancka z aktualnym, nowoczesnym wyglądem, aby przyciągnąć uwagę. Inni uważają, że projektowanie stron internetowych nie ma tak naprawdę wielkiego znaczenia i potrzebujesz tylko witryny, która działa i pozwala ludziom robić, co chcą, jak liczne strony internetowe, które widujemy na co dzień. Obie odpowiedzi są prawidłowe w zależności od branży lub firmy, o której mówisz. Ale jak dowiedzieć się, co jest dla Ciebie odpowiednie? Jak możesz upewnić się, że projektant stron internetowych wie, o czym mówi i nie popełnia błędów? Ten artykuł przedstawia kilka śmiertelnych grzechów związanych z projektowaniem stron internetowych, których nie chcesz popełniać w swojej witrynie. Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie są prostymi zasadami, których powinna przestrzegać każda witryna. Niezależnie od tego, czy uzyskasz zgrabny projekt, czy nie, nadal musisz wiedzieć o tych zasadach projektowania i ich zastosowaniu w Twojej witrynie. Możesz skorzystać z tych zasad, aby upewnić się, że projektant stron internetowych wie, co robi. To, że ktoś jest dobrym projektantem, nie oznacza, że wie, jak projektować w sieci. A to, że ktoś projektuje strony internetowe, nie oznacza, że wie, jak zaprojektować witrynę, która będzie konwertować. Zwróć szczególną uwagę na zasady przedstawione w tym poście i stosuj je, jeśli to konieczne, aby upewnić się, że projektant zaprojektował witrynę zoptymalizowaną pod kątem uzyskania pożądanych wyników. Błąd 1: czcionki, które są za małe. Pierwszym błędem, jaki popełniają ludzie, jest utworzenie witryny ze zbyt małymi czcionkami. Powodem tego jest to, że kiedyś większość witryn internetowych miała małe czcionki. Standard wynosił około 12 pikseli (9 punktów) i prawie wszyscy przestrzegali tego standardu. Jednak z czasem ludzie zaczęli zdawać sobie sprawę, że czcionki 12px są trudne do odczytania w Internecie. Gdy ekran znajduje się 24 cale od czyjejś twarzy, małe czcionki utrudniają czytanie i takie strony internetowe są mniej chętniej odwiedzane. Ludzie zaczęli też zdawać sobie sprawę, że masz tylko ograniczoną ilość czasu, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających i poinformować ich, że są we właściwym miejscu. Jedno z badań stwierdza nawet, że średni okres uwagi wynosi 8 sekund, o jedną sekundę mniej niż średni czas uwagi złotej rybki. Podobne badanie stwierdza, że ludzie czytają tylko 28% słów na przeciętnej stronie internetowej. Badanie wykazało, że średni czas skupienia uwagi ludzi wynosi 8 sekund, o jedną sekundę mniej niż złota rybka. Czy to w ogóle jest możliwe? Aby od razu przyciągnąć uwagę innych, wykonaj następujące czynności: twórz świetne nagłówki, które przyciągają uwagę czytelników. Napisz interesujące treści, dzięki którym przeczytają więcej niż 28% tego, co napisałeś. Używaj czcionek nagłówków, które są wystarczająco duże, aby przyciągać uwagę. Upewnij się, że czcionki podstawowe są wystarczająco duże, aby czytelnicy nie poddawali się, ponieważ są zmęczeni mrużeniem oczu. Ze wszystkich powodów wymienionych powyżej rozmiary czcionek wzrosły w ciągu ostatnich kilku lat do tego stopnia, że wielu uważa 16 pikseli za minimalny rozmiar czcionki, a wiele witryn jest nawet większych przy minimalnym rozmiarze 18 pikseli, zwłaszcza gdy dużo czytasz. Należy pamiętać, że celem pisania treści jest uzyskanie uwagi odbiorcy i zachęcenie go do przeczytania. Kiedy płacisz pisarzowi dobre pieniądze lub skrupulatnie piszesz własną treść na strony internetowe, chcesz mieć pewność, że zostanie to przeczytane i nie zostanie zakryta małą czcionką, która utrudnia odczytanie. Należy również pamiętać, że nie wszystkie czcionki mają ten sam rozmiar. Czcionka Arial o rozmiarze 16 pikseli może być mniejsza niż wersja innej czcionki o rozdzielczości 16 pikseli. Jest to coś, o czym musisz pamiętać przy wyborze rozmiaru czcionki, więc nie wybierasz arbitralnie 19 pikseli, ponieważ zrobiła to inna witryna, tylko po to, aby dowiedzieć się, że twoja wersja 19 pikseli nie jest tak duża. Pamiętaj, że czcionki stopki mogą być mniejsze, podobnie jak podteksty, ale jeśli napisałeś coś, co chcesz, aby ludzie przeczytali, rozważ użycie co najmniej 16-pikselowej czcionki. Porada dla profesjonalistów: aby poznać rozmiar czcionki, którego chcesz użyć, na podstawie ulubionych witryn internetowych, pobierz rozszerzenie WhatFont do przeglądarki Google Chrome. To wtyczka do przeglądarki Chrome, która naprawdę ułatwia klikanie czcionek w celu sprawdzenia, jakiego typu i rozmiaru używa witryna. Błąd nr 2: slidery. Dlaczego tak wiele witryn używa ruchomych sliderów. Czy są skuteczne? Czy to najlepszy sposób na zaprezentowanie informacji klientom? W większości przypadków tak nie jest. Obracające się banery są absolutnie złe i należy je natychmiast usunąć. Jaki jest sens posiadania slidera w witrynie, jeśli tylko 1% ludzi klika element zajmujący najcenniejsze miejsce na stronie głównej, zwłaszcza gdy 84% tych kliknięć i tak dotyczy pierwszego elementu? Po co denerwować ludzi czymś, co się porusza, co trudno jest śledzić? Dlaczego nie dać im jednej opcji do wyboru, skoro większość i tak klika pierwszy element jaki pokazują strony internetowe? Dlaczego więc tak wiele osób używa sliderów, skoro wydają się one tak nieskuteczne? Najlepsza teoria, jaką można wymyślić, jest taka, że wygląda to na fajną i zaawansowaną technologicznie funkcję, a twórcom stron internetowych łatwo ją wdrożyć. Opierając się na tych dwóch czynnikach, właściciele firm mówią: „chcę jeden z tych wymyślnych ruchomych sliderów”, a projektanci stron internetowych stosują się do tego, ponieważ wyglądają „fajnie” i nie jest to trudne do wykonania. Ale właściciele posiadający strony internetowe muszą rozważyć, czy będą skuteczne i czy są najlepszym sposobem przekazywania informacji w swojej witrynie, choć wielu innych sprytnych marketingowców internetowych już nie wierzy, że tak jest. Aby rozwiązać ten problem, zacznij od zadania sobie pytania, w jaki sposób najlepiej przedstawić swoje informacje, zamiast wybierać witrynę, którą lubisz i kopiować jej projekt, w tym fajnie wyglądający slider, którego używają na stronie głównej. Jeśli chodzi o tworzenie własnej witryny, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby uzyskać dobre wyniki. Pamiętaj, aby nie dodawać slidera na ślepo tylko dlatego, że robią to wszyscy inni (nawet jeśli Twój projektant go poleca). Zastanów się, jak najlepiej zaprezentować swoje informacje na stronie głównej, zamiast ślepo kopiować strony internetowe, które robią konkurenci. Wybierz jedną ważną ofertę do umieszczenia w polu A na swojej stronie głównej i idź w tym kierunku. Zawsze będą inne rzeczy, które chcesz promować, ale możesz to zrobić w dalszej części strony lub za pomocą przycisku u góry strony. Wybierz jedną ofertę, wyróżnij ją, a następnie pozwól swojej witrynie zacząć działać. Aby naprawdę podsumować ostatnią kwestię, pomyśl o celu nr 1, jaki ma osiągnąć Twoja witryna. Skoncentruj się na tym, a nie na wszystkich innych call to action. Błąd 3: Czcionki o niskim kontraście. Innym wielkim błędem, jaki popełniają ludzie, jest używanie czcionek o niskim kontraście. Niski kontrast oznacza jaśniejszą czcionkę na jasnym tle lub ciemniejszą czcionkę na ciemnym tle. Zawsze chcesz mieć pewność, że zawartość Twojej witryny jest tak czytelna, jak to tylko możliwe. Ilość światła, które dociera do naszych oczu w wieku 40 lat, to tylko połowa ilości światła, które dociera do naszych oczu w wieku 20 lat. To spada do 20% w wieku 60 lat. prawie 9% Polaków ma wadę wzroku. Mając na uwadze te statystyki, czy naprawdę chcesz utrudnić odwiedzającym czytanie Twoich treści, zwłaszcza po tym, jak zapłaciłeś tak dużo za strony internetowe i tak ciężko pracowałeś, aby przyciągnąć ich do Twojej witryny? Możesz rozwiązać ten problem, zawsze używając czcionek o wysokim kontraście. Jeśli tło jest ciemne, czcionka powinna być jasna, a jeśli tło jest jasne, czcionka powinna być ciemna. Właściwie to warto pójść o krok dalej.

Wybierz Exponet - osiagniesz skuteczne pozycjonowanie stron Bielsko - Rzadko zdarza się, że trzeba użyć innych kolorów czcionek niż czarny lub biały. Czasami projektanci wybierają jaśniejszą szarą czcionkę na białym tle lub jasnoniebieską czcionkę na ciemnoniebieskim tle. Czemu? Czy naprawdę jest to łatwiejsze do odczytania, czy po prostu próbujesz dodać „atrakcyjność wizualną”? Książki nie bez powodu używają czarnych czcionek na białym tle - są łatwe do odczytania. Strony internetowe powinny pójść za tym przykładem. Lekcja do zapamiętania jest taka, że czcionki powinny zawsze mieć duży kontrast z tłem za nimi. Jeśli uznasz, że tekst jest trudny do odczytania i uważasz, że powinien być większy kontrast, nie wahaj się zadzwonić do projektanta i poinformować go. Twoja witryna nie jest wizytówką projektu. To miejsce na sprzedaż i zwiększenie konwersji. Dodatkowa wskazówka: ważny jest nie tylko wysoki kontrast, ale także oszczędne używanie odwrotnego typu. Tekst odwrócony to biały tekst na czarnym (lub kolorowym) tle zamiast czarnego tekstu na białym tle. Reklamy nigdy nie powinny być umieszczane w trybie odwrotnym. Zawsze pamiętaj o używaniu czcionek o wysokim kontraście, ale także… Oszczędnie używaj tekstu odwróconego. Czasami tekst odwrócony wygląda dobrze, ale może mieć drastyczny wpływ na czytelność i zachowanie. W związku z tym należy go używać tylko w przypadku tych części witryny, które nie wymagają dużej ilości czytania i nie są tak ważne. Ogólnie rzecz biorąc, rozsądnie byłoby pomyśleć dwa razy, zanim użyjesz tekstu odwrotnego na swoje strony internetowe. Do tego zbyt często pomijana jest wysokość linii tekstu. Wielu projektantów stron internetowych i programistów wybiera czcionkę, wybiera rozmiar, arbitralnie wybiera wysokość wiersza, a następnie nazywa to gotowym projektem na strony internetowe. Jednak wysokość linii ma zaskakująco duży wpływ na ogólny projekt i atrakcyjność witryny. Wybranie niewłaściwej wysokości wiersza może spowodować, że czcionki będą wyglądać na zatłoczone. Może to zrujnować cały projekt.