Potencjał Google Ads dla stron internetowych

  • Autor: Andrzej
Potencjał Google Ads dla stron internetowych
Potencjał Google Ads dla stron internetowych

Czy wykorzystujesz go w pełni dla swojego biznesu?

Marketing cyfrowy nigdy nie był tak trudny, jak teraz. Przy ogromnej konkurencji ze wszystkich stron zrozumiałe jest, że musisz starać się bardziej, by zostać zauważonym. Mając to na uwadze jesteśmy przekonani, że na pewno nie chcesz przegapić żadnych wskazówek i sztuczek, które możesz wykorzystać, aby poprawić swój biznes i relacje z klientami. Istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc ulepszyć cyfrowe kampanie marketingowe. Reklamy Google to jedno z tych narzędzi by promować twoje Strony Internetowe. W tym artykule poznamy bliżej fenomen Google ADS oraz podzielimy się paletą wskazówek, które pomogą Ci to jak najlepiej wykorzystać.

Czy reklamy Google są warte uwzględnienia w kampanii marketingowej 2022/23? Wybór odpowiednich narzędzi marketingowych do promowania produktów i usług poprzez Strony internetowe nigdy nie jest łatwy, zwłaszcza w ciągle zmieniającym się krajobrazie cyfrowym. Google Ads od wielu lat jest filarem marketingu, ale czy nadal jest skuteczny? W dzisiejszych czasach osiągnięcie sukcesu w biznesie nie jest łatwe, a wymyślenie produktu lub usługi, które mogą ustanowić nowy złoty standard, to tak naprawdę dopiero początek Twojej podróży. Co więcej, upewnienie się, że ludzie, dla których go opracowałeś, faktycznie o tym się dowiedzą, może być równie trudne, więc odpowiednie rozwiązania marketingu cyfrowego mają kluczowe znaczenie. Przez wiele lat Google Ads był uważany za absolutną podstawę, bez której Twoja kampania marketingowa nie mogłaby zostać uznana za kompletną. Ale co teraz? W końcu wiele się zmieniło w cyfrowym krajobrazie od czasu, gdy Google po raz pierwszy uruchomił Google Ads (wcześniej Google Adwords) w 2000 roku. W miarę zbliżania się do 2023 r. naturalne jest zastanawianie się, czy usługa, która istnieje od ponad 20 lat, nadal jest warta zachodu, niezależnie od tego, jak szeroko może być nadal używana. Oto wszystko, co musisz wiedzieć.

Jak działa Google Ads

Google Ads pozostaje jedną z najpopularniejszych i najszerzej stosowanych opcji reklamowych typu „płatność za kliknięcie” na całym świecie i nadal działa zasadniczo tak samo, jak zawsze. Użytkownicy Google Ads wybierają słowa kluczowe lub frazy kluczowe, według których chcieliby pozycjonować się w odpowiednich wyszukiwaniach Google. Następnie licytują je w zależności od tego, ile chcą wydać za każdym razem, gdy jedna z powiązanych z nimi reklam zostanie kliknięta. Gdy dana reklama Google zostanie opublikowana, ma teraz szansę pojawić się na samej górze odpowiednich wyszukiwań w banku reklam Google. Bank reklam jest zawsze wyświetlany nad listą organicznych wyników wyszukiwania Google, co daje zawartym linkom ogromną szansę na wygenerowanie ruchu lub i konwersję sprzedaży przez stronę internetową lub sklep internetowy. Reklamy Google mogą się też pojawiać w wielu innych funkcjach i aplikacjach Google. Należą do nich: Mapy Google, Google Play, Grafika Google, Zakupy Google. Możesz nawet zwiększyć potencjalny zasięg swoich reklam, aby wyświetlały się, gdy docelowi odbiorcy oglądają filmy w YouTube, sprawdzają Gmaila lub spędzają czas w wielu swoich ulubionych witrynach. Gdy użytkownik kliknie jedną z Twoich reklam, niezależnie od tego, gdzie była wyświetlana w sieci reklamowej wyników wyszukiwania (tu się sprawdze też świetnie pozycjonowanie stron w Google), płacisz kwotę, jaką oferujesz za powiązane słowo kluczowe lub frazę kluczową. Nigdy nie płacisz za reklamy, które są jedynie wyświetlane, ale nie kliknięte, jednak musisz płacić niezależnie od tego, czy kliknięcie zamieni się w sprzedaż.

Jak zacząć korzystać z Google Ads?

Podobnie jak wszystkie produkty i interfejsy w sieci Google, bardzo łatwo jest skonfigurować Google Ads, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Naturalnie będziesz chciał zacząć od rozwinięcia podstawowej wiedzy na temat SEO i starannego doboru słów kluczowych. Podział produktów na zgrabne kategorie i podkategorie to świetny sposób, aby upewnić się, że nie zapomniałeś o podstawach. Następnie, gdy będziesz gotowy do rozpoczęcia kampanii: ustalasz budżet, wybierasz żądane słowa kluczowe, ustalasz stawki zgodnie z funduszami, które przeznaczyłeś na swój projekt. Następnie doprecyzuj sposób wyświetlania reklam w sieci Google, wybierając typ dopasowania (przybliżone, ścisłe itp.). Następnie utwórz reklamy, aktywuj kampanię i często sprawdzaj, jak się sprawy mają.

Czy reklamy Google są dobrą inwestycją?

Z ponad 3.7 miliardem użytkowników dziennie i ponad 1.25 biliona zapytań rocznie, Google jest zdecydowanie najpopularniejszą i najczęściej używaną siecią wyszukiwania na świecie. W każdej sekundzie pojawia się dodatkowe 40 000 wyszukiwań w Google, z których każde jest powiązane z osobą, która może szukać dokładnie tych produktów lub usług, które sprzedajesz. Dlatego dobrze byłoby uwzględnić je również w swojej kampanii marketingowej. Poniżej niektóre z najważniejszych korzyści, jakie przynosi Google Ads. Potencjał jest nieograniczony - Dobrze zaprojektowana kampania Google Ads jest tak skalowalna, jak to tylko możliwe, ponieważ każdego dnia do licytacji wystawianych jest wiele milionów nowych słów kluczowych. Niezależnie od tego, czy chcesz wejść na nowy rynek, czy stworzyć silniejsze powiązania z konkretną grupą demograficzną, wszystko, co musisz zrobić, aby to osiągnąć w Google Ads, to dodać do kampanii nowe słowa kluczowe. Jeśli masz to w swoim budżecie, możesz jeszcze bardziej zwiększyć swoje szanse na przyciągnięcie kliknięć, podnosząc stawki dla najważniejszych słów kluczowych. Z racji tego, że zawsze masz pełną kontrolę nad swoją kampanią, możesz wstrzymać i ponownie włączyć kampanię w dowolnym momencie — bez żadnych kar.

Szybko zauważalne efekty reklamy Google ADS - Ci, którzy nie lubią ogólnej idei reklam typu pay-per-click, często mówią, że nie jest to tego warte, ponieważ możesz równie skutecznie zwiększać ruch dzięki SEO. Owszem, SEO jest bez wątpienia ważne i powinno być istotną częścią każdej dobrze przemyślanej kampanii marketingowej. Jednak opcje płatności za kliknięcie, takie jak Google Ads, przynoszą wyniki znacznie szybciej. W rzeczywistości bardzo szybko zaczniesz widzieć realne wyniki, podczas gdy SEO zajmuje trochę czasu, aby uzyskać dobry zwrot z pierwotnej inwestycji — często miesiące. Doświadczony marketer skorzystałby z obu opcji z tego powodu. Dzięki tej usłudze twoje strony internetowe zostaną szybko podane "na tacy" potencjalnym odbiorcą - zaletą jest szybki czas włączenia reklam - ale jest minus - są one znacznie droższe niż pozycjonowanie stron (gdzie nie płaci się za kliknięcie). Kontaktuj się z klientami w najlepszym możliwym czasie - Pomyśl o tym, kiedy ostatnio szukałeś konkretnego produktu lub usługi. Zanim dotarłeś do punktu, w którym przeglądałeś możliwości, byłeś już przygotowany i gotowy do zakupu. Gwarantujemy, że Twoi przyszli klienci będą w takim samym stanie umysłu. Fakt, że Twoje reklamy Google pojawiają się przed nawet najlepszymi wynikami wyszukiwania organicznego, oznacza, że dotrzesz do grupy docelowej dokładnie wtedy, gdy jest to najważniejsze: kiedy są gotowi podjąć działanie przy zakupie. Innymi słowy, reklamy Google zapewniają, że Twój produkt jest zawsze wyświetlany właściwym osobom we właściwym czasie.

Przeczytaj również:

Jasny cel kampanii marketingowej - Twoja kampania marketingowa musi mieć całkiem jasny cel. Jeśli cel nie jest jasny, Twoja reklama nie będzie realizowana i nie będzie miała wpływu na odbiorców. Interesujące jest odkrycie, że cele mogą być naprawdę pomocne w znalezieniu strategii. Jasna strategia dla Twojej firmy to zawsze najlepsza rzecz, o jaką powinieneś zadbać już na starcie. To, do kogo kierujesz reklamy, będzie miało kluczowe znaczenie. To grupa docelowa, która będzie napędzać biznes za Ciebie. Czyż to nie jest niesamowite, że reklamy Google dają Ci gotowe narzędzie, które pomoże Ci dowiedzieć się, kim będzie Twoja grupa demograficzna? Więc jeśli do tej pory nie myślałeś o tym zbyt dużo, teraz jest najwyższy czas, abyś skorzystał z tej opcji Google Ads.

Możesz uzyskać dostęp do bardzo specyficznych rynków - Każdy właściciel firmy ma szersze plany kampanii marketingowej i konkretne cele, do których chciałby dotrzeć. Na przykład lokalna firma może być zainteresowana budową autorytetu w swojej branży jako całości, ale także pozyskaniem większej liczby lokalnych klientów. Google Ads ułatwia kierowanie reklam do osób, do których chcesz dotrzeć, w niemal każdym kontekście, jaki możesz sobie wyobrazić. Chcesz ustawić ograniczenia zasięgu geograficznego reklamy, aby lepiej przyciągać lokalnych klientów? Nie ma problemu. Chcesz zająć konkretną niszę rynkową? Możesz łatwo to zrobić.

Google Ads a SEO: Czy SEO jest nadal ważne? - Google Ads i dobre, staromodne SEO mają wiele wspólnego, jeśli chodzi o ostateczny cel. Oba rozwiązania dotyczą kierowania odpowiedniego ruchu na twoje strony internetowe — ruchu, który, miejmy nadzieję, w pewnym momencie przekształci się w leada i lojalnych klientów. Oba rozwiązania wykorzystują niezrównaną potencjalną publiczność, którą Google zapewnia. Oba rozwiązania mogą połączyć Cię z grupą docelową, która jest zainteresowana Twoją ofertą. Korzystaj z obu możliwości!

Umiejętne korzystanie z wykluczających słów kluczowych - Czy pomyślałeś kiedykolwiek o tym, że coś negatywnego może mieć pozytywny wpływ na Twoją firmę? Cóż, wykluczające słowa kluczowe mają zmienić Twoje przekonania. Posiadanie wykluczającego słowa kluczowego w kampanii marketingowej SEO (optymalizacja pod pozycjonowanie stron) w rzeczywistości wyeliminuje wielu niechcianych odbiorców. Co dobrego z tego wynika? W efekcie wydajesz o wiele mniej, niż faktycznie wydałbyś bez skorzystania z tej opcji Google Ads. Skutkuje to wzrostem korzyści, jeśli chodzi o zwrot z inwestycji w kampanię marketingową.

Nie zapomnij o retargetowaniu! - Retargeting jest niedoceniany. Retargetuj swoich klientów, którzy odrzucili Twoją stronę. Korzyści z retargetingu są dość oczywiste. Po prostu masz szansę rzeczywiście ożywić swojego byłego zainteresowanego klienta. W ten sposób nie tylko dużo zaoszczędzisz a twoje strony internetowe zaczną przynosić wymierne korzyści, jeśli chodzi o znalezienie nowego klienta, ale także upewnisz się, że naprawdę zależy Ci na osobach, które faktycznie odwiedziły Twoją witrynę.

Bądź mobilny, bądź responsywny - Kluczem będą użytkownicy mobilni. Po prostu ich nie zaniedbuj. Dawno minęły czasy, kiedy ludzie faktycznie używali pulpitu przez większość czasu do przeglądania sieci internetowej. Zadbaj o to, by Twoje reklamy były dostosowane do urządzeń mobilnych, tak aby bezproblemowo pasowały do ekranu.