Projektowanie stron internetowych w oparciu o ich cel

  • Autor: Mateusz
strony internetowe projektowanie pod konkretny cel
strony internetowe projektowanie pod konkretny cel

Strony internetowe - określenie celu jakiemu mają one służyć

Przed podjęciem działań związanych z właściwą realizacją stron internetowych należy rozważyć wcześniej kilka istotnych kwestii. Dlatego na długo przed tym zanim usiądziemy do komputera aby zabrać się za praktyczne prace prowadzące do utworzenia nowego serwisu (czyli przełożenia naszych pomysłów na fizyczny zwizualizowany projekt strony www będący w późniejszym czasie publikowany w sieci internetowe) warto skupić się na ustaleniu paru istotnych zagadnień będących punktem wyjścia do tego aby nasze prace nie poszły na marne a poświęcony czas i pieniądze przyniosły spodziewane i zamierzone efekty. Dzięki naszym przemyśleniom, tworzone przez nas strony internetowe będą realizowane nie tylko szybciej ale prace nad nimi będą trzymać się określonego planu. Jednym z początkowych wyzwań stawiających nie lada trudności jest właściwe określenie celu funkcjonalnego stawianego naszej stronie www czyli określenie roli jaką ma ona pełnić w przyszłości dla nas i dla naszej firmy. Jest to punkt wyjścia od którego należy de facto rozpocząć każde projektowanie stron internetowych. Dlatego też na samym wstępie należy posiadać wiedzę i wnioski skupiające się na tym, co dana strona ma dla nas oraz dla biznesu osiągać i dopiero to pomoże nam tak opracować formę oraz treści aby ich przekaz był profilowany pod kątem odbiorcy docelowego. Dzięki temu będziemy w stanie dobrać odpowiednią strukturę strony a także odpowiednią redakcję informacji, uwzględniając specyfikę naszych Klientów - zarówno tych bieżących jak i potencjalnych w czasie przyszłym. Właściwy sposób przedstawienia ofertu produktów i usług w sposób skupiony na charakterystyce i profilu naszych użytkowników pomoże nie tylko zainteresować dane osoby naszą firmą, oferowanymi przez nas asortymentem produktowym czy zakresem świadczonych usług. Charakter, forma oraz styl a także kolorystyka strony internetowej i użyte elementy graficzne takie jak piktogramy, ikony a także zdjęcia muszą od pierwszego kontaktu Klienta z naszym serwisem w jasny i czytelny sposób przedstawiać i obrazować branże w jakiej funkcjonujemy. Przykładowo strona firmy oferującej reklamę w internecie, którą odwiedza potencjalny klient powinna już od pierwszego zetknięcia się z nim jasno przedstawiać to czym się zajmujemy, w sposób kompaktowy przedstawiać zwięźle zakres obszarów w jakich świadczymy swoje usługi i do kogo są one skierowane. Oczywiście każdy dział naszej oferty powinien być później głębiej rozwinięty bardziej szczegółowo, kiedy to nasz potencjalny Klient będzie chciał poznać dokładnie daną gałąź naszej działalności. Aby pomóc w filtrowaniu odbioru, warto także podać zakres cenowy świadczonych usług oraz podać możliwe kanały kontaktu i komunikacji między klientem a naszą firmą. Opracowanie tej strategii na wstępnie wyróżnia firmy które w sposób profesjonalnych podchodzą do realizacji stron internetowych i od tego punktu wyjścia tak właściwie rozpoczynają każde projektowanie stron www.

Przeczytaj także: