Reklamowanie stron internetowych w Google Display Network

  • Autor: Bartosz
strony internetowe reklamowanie w google
strony internetowe reklamowanie w google

Google Display Network - czym tak właściwie jest?

Google Display Network to sieć reklamowa wyszukiwarki Google, która dociera do 9/10 użytkowników internetu w ponad dwóch milionach witryn. Jest to rodzaj reklamy cyfrowej, która wyświetla się w sieci witryn wydawców z wykorzystaniem zarówno obrazu, wideo jak i tekstu. Jest zoptymalizowana pod względem wyświetlania na różnych urządzeniach. Celem reklamy displayowej jest dotarcie do jak największej ilości użytkowników, którzy po prostu przeglądają strony internetowe, wiadomości czy robią zakupy online. Są to reklamy które wyświetlają się typowo u góry strony - "nad" treścią, pomiędzy akapitami tekstu, poniżej treści strony a także obok niej - to ostatnie najczęściej w przypadku strony wyświetlanej na komputerze. W Google Display Network można sprecyzować również grupę odbiorców, do której taka reklama ma być skierowana w pierwszej kolejności. Najczęściej wybiera się to na podstawie konkretnych zainteresowań, wyszukiwań, a także lokalizacji urządzenia, jak na przykład duże miast czy wsie. 

Rodzaje reklam stron internetowych w Google Display Network - Podczas gdy eksperci z działy marketingu nie mają zbytniego pola do popisu jeżeli chodzi o reklamy w wyszukiwarce, to w sieci reklamowej Google mają dostępnych wiele opcji do wyboru.  Pierwszą z nich jest reklama tekstowa, czyli najprostszy format reklamy. W jej skład wchodzi nagłówek, kilka linijek tekstu z potrzebnymi informacjami czy hasłami oraz link URL do reklamowanego produktu czy usługi. To jest właśnie typ reklamy dostępny również w wyszukiwarce.

Kolejnym typem reklamy jest reklama graficzna. Takie reklamy, jak nietrudno się domyślić, są bardziej atrakcyjne wizualnie. Występują w postaci banerów czy wyskakujących kwadratów i najważniejszy w nich jest oczywiście projekt graficzny: rozmieszczenie informacji oraz kontrast kolorów. Często tu pojawia się psychologia kolorów oraz podstawowe animacje, aby urozmaicić wygląd reklamy.

Reklamy graficzne, z animacjami z czasem ewoluowały w reklamy wideo. Podniesione na zupełnie inny poziom bodźce wzrokowe, na tym etapie połączone już z montażem i akcją są niezwykle wciągające i mogą zawierać bardzo dużą ilość treści przedstawioną w kreatywny i zapadający w pamięć sposób. Wraz ze wzrostem popularności streamingu internetowego, jest to chyba najpopularniejszy rodzaj reklamy. 

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce korzystają za to z treści ze stricte połączonej z nimi witryny oraz starają się dopasować każdą wyświetlaną reklamę indywidualnie do każdego osobnego wyświetlenia. Odpada nam więc zamartwianie się słowami kluczowymi. Domyślnym już za to formatem reklamy sieciowej stały się elastyczne reklamy displayowe, które korzystając z odpowiednich algorytmów wykorzystują przesłane przez właściciela czy administratora strony zasoby reklamowe, czyli wszelkiej maści obrazki, logo czy nagłówki, oraz publikują na ich podstawie najskuteczniejszą możliwą reklamę. Takie reklamy wkomponowują się w stronę tak, by wyglądać jak najbardziej naturalnie i nie dawać wrażenia spamu.

Co osiągną twoje strony internetowe dzięki kampanii w Google Display ?

  1. Zwiększanie świadomości marki
  2. Pomiary efektywności
  3. Zwiększenie sprzedaży
  4. Lepsze pozycjonowanie stron
  5. Zwiększenie zasięgu stron internetowych

W skład Google Display Network wchodzi ponad milion różnych blogów, portali z wiadomościami czy innych witryn internetowych, które jego algorytmy uznały za odpowiednie dla reklam, wśród nich znajdziemy między innymi GMaila czy YouTube. Co najważniejsze działalność GDN nie ogranicza się tylko do komputerów ale również do aplikacji i witryn w formie mobilnej. Według danych, określa się że googlowa sieć dociera do 9/10 użytkowników na całym świecie. Tworzy to idealną bazę dla firm chcących rozbudować swoją widoczność na rynku oraz zwiększyć świadomość marki. 

Różne opcje remarketingu stron internetowych - Listy remarketingowe w bazie Google Display Network tworzone są na podstawie osób, którym w przeszłości zdarzyło się już odwiedzić daną witrynę. Na tej podstawie tym samym użytkownikom wyświetla się inne mogące ich zainteresować przedmioty z danej strony - to jest właśnie remarketing. Pomaga to pozostać świeżym w świadomości klientów oraz podać im powody, które pomogą im dokonać konwersji. Najczęściej dzięki zniżce, gratisowi lub innej szczególnej promocji. Remarketing jest niezastąpiony, jeżeli chodzi o zwiększenie liczby konwersji oraz utrzymanie przy sobie jak największej liczby klientów. 

Określenie swojej grupy docelowej - Google Display Network pozwala obranie sobie różnych grup odbiorców jako "cel". Jesteśmy w stanie wybrać witryny, gry, aplikacje czy jakiekolwiek inne elementy wyszukiwarek i stron internetowych, by w nich specyficznie nasza reklama się pojawiała. Profesjonalne nosi to nazwę zarządzania miejscami docelowymi. Możemy użyć również opcji zwanej kierowaniem kontekstowym, która umieszcza wybraną reklamę w witrynach na podstawie wyznaczonych haseł i słów kluczowych. Dzięki temu możemy skierować naszą reklamę prosto do grupy odbiorców, która jest lub może być najbardziej zainteresowana naszymi produktami czy usługami. 

Lokalizacja i język - Dzięli funkcji kierowania geograficznego i językowego możemy wyświetlać naszą reklamę określonym odbiorcom, w zależności od ich lokalizacji oraz języka, jakim się posługują. Dotyczy to często miast, regionów czy określonych kodów pocztowych. 

Kosztorysy kampanii reklamowania stron internetowych w Google - CPC, czyli tak zwany koszt kliknięcia jest najpopularniejszym modelem wyceny i korzysta z niego zdecydowana większość reklamodawców. Jednak w Google Display Network przyjęty model cenowy jest nieco inny; odnosi się on bowiem do tysiąca wyświetleń. Płacimy wtedy za tysiąc wyświetleń w googlowskiej sieci displayowej. W pierwszym modelu "koszt kliknięcia" oznacza nie mniej nie więcej niż to, że zostaniemy obciążeni za każdym razem gdy użytkownik kliknie w naszą reklamę. Natomiast "koszt tysiąca wyświetleń" oznacza zapłatę za samo wyświetlanie reklamy. Dla reklam displayowych Google zamiast standardowego modelu CPC - koszt kliknięcia, można użyć modelu koszt tysiąca wyświetleń - CPM, co pomaga wyświetlać nasze reklamy w obszernej sieci reklamowej. Nierzadko model cenowy CPM wychodzi taniej, niż standardowe CPC, zwłaszcza kiedy zależy nam tylko na wyświetleniach. Koniec końców najważniejsze jest dopasowanie sposobu zwiększania ROI pod siebie. 

Pomiary efektywności reklamowanych stron internetowych - Google w tym wypadku, podobnie jak w większości swoich usług i aplikacji, daje nam dostęp do szczegółowych raportów dotyczących naszych reklam w sieci Google Display Network. Dzięki takim raportom jesteśmy w stanie dokładnie zobaczyć i przeanalizować, które z naszych reklam są najczęściej wyświetlane, z którymi najczęściej nawiązywane są interakcje oraz pozostałe akcje następujące po interakcji z reklamą. Dzięki tej funkcji jesteśmy w stanie stale monitorować swoje zasięgi oraz jakie interakcje przez jakich użytkowników są najczęściej podejmowane. Daje nam to też szansę poprawy posiadanej strategii marketingowej bądź skorygowania docelowej grupy odbiorców dla większego powodzenia naszej kampanii.